Dellorto og tændingsproblem på Volvo 240..
Redaktør: Moderatorer
- Volvo-Dennis
- Senior Medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
- Geografisk sted: Syddjurs
Ja, et par afteners læsning skal det nok blive til da! Men skal dog lige have overstået min svendeprøve, for den er jeg ved at læse til nu.. Hvad karburatorerne angår, så har jeg også overvejet det meget kraftigt. Men nu får jeg da prøvet hvad det er for noget, og min næste bil (projekt) bliver også med sprøjt og højest sandsynligt turbo også, det er stensikkert 
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
-
Morten Lunde
- Medlem
- Indlæg: 210
- Tilmeldt: 23 jul 2003, 18:22
- Geografisk sted: Vestjylland
Hej Dennis.
Jo du får selvfølgelig en hånd til motorbygningen, det skal vi nok få styr på
>>Morten VJ<< Jeg skal på et tidspunkt også ha komplet MS til min B21ET, det K-jetronic er til at få dårlig p.. af
Det er godt der et par volvo-drenge som dig og Henrik som vi kan spørge til råds da vi mere eller mindre er på vej i jeres fodspor.
Mvh Morten
Jo du får selvfølgelig en hånd til motorbygningen, det skal vi nok få styr på
>>Morten VJ<< Jeg skal på et tidspunkt også ha komplet MS til min B21ET, det K-jetronic er til at få dårlig p.. af
Det er godt der et par volvo-drenge som dig og Henrik som vi kan spørge til råds da vi mere eller mindre er på vej i jeres fodspor.
Mvh Morten
Volvo for life
-Volvo 855 T5 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=276354
-Volvo 240 turbo --Nu med B23ET--
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=34308
-Volvo PV 544 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=328848
- Volvo-Dennis
- Senior Medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
- Geografisk sted: Syddjurs
>>>Lunde>>> Takker
Jeg tænkte på noget andet også, hvad med puls-air systemet kan man bare blokere det? altså pille puls-air rørene at og lukke hullerne til der hvor de er monteret på motoren? Er der en Volvo-nørd som har forstand på det? For når der nu kommer andre manifolde på kan det system jo ikke være der!!
Jeg tænkte på noget andet også, hvad med puls-air systemet kan man bare blokere det? altså pille puls-air rørene at og lukke hullerne til der hvor de er monteret på motoren? Er der en Volvo-nørd som har forstand på det? For når der nu kommer andre manifolde på kan det system jo ikke være der!!
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Bare smid puls air- egr systemenerne over højre skulder.
og bloker de huller du får i overskud på motoren.
Men ingen af systemerne er effekt hæmmende, egr systemet kan faktisk give en lidt bere økonomi.
Og de bliver meget imponerede til syn når man stiller op med en meget lav co%. når det hele er korrekt justeret.
MVH
Morten
og bloker de huller du får i overskud på motoren.
Men ingen af systemerne er effekt hæmmende, egr systemet kan faktisk give en lidt bere økonomi.
Og de bliver meget imponerede til syn når man stiller op med en meget lav co%. når det hele er korrekt justeret.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- Volvo-Dennis
- Senior Medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
- Geografisk sted: Syddjurs