Alvorlig uno på fiatklubdanmark:
Redaktør: Moderatorer
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
nej ikke hydrauliske løftere, den justeres med justerings brikker... (og tusind tak til tinasmartin for at indstille ventilerne mens jeg lavede højre motorophæng...)
update...
igår startede vi motoren igen dog med stålarmerede teflonslanger på der hvor den skød de alm olieslanger af i forgårs... så lige pludselig er olie tilførslen til turboen blevet utæt... nå af med vand, vandkøler og intercooler. får skiftet den til den anden jeg havde fået lavet for lang ved en målefejl. nu bliver olie rimeligt inde i motoren, da den så bliver driftsvarm, begynder kølevandet at pible ud. et par spændebånd bliver strammet yderligere og naturligvis skal et af dem kamme over så det først rander ud. nå det skiftes og det ser ud til at holde tæt...
synes den motor her er særdeles kreativ med sine påfund for at slippe for at komme ud og køre!!! men pinedød så skal den. og den kører på vandel om så det bliver det sidste den gør! for jeg har brugt så mange timer og penge at nu SKAL den bare levere varen. for slet ikke tale om alle de timer den har "stjålet" fra min kæreste. hun er klar på at brænde bilen hvis hun får chancen er jeg ganske sikker på! (men jeg har brandslukker med...)
update...
igår startede vi motoren igen dog med stålarmerede teflonslanger på der hvor den skød de alm olieslanger af i forgårs... så lige pludselig er olie tilførslen til turboen blevet utæt... nå af med vand, vandkøler og intercooler. får skiftet den til den anden jeg havde fået lavet for lang ved en målefejl. nu bliver olie rimeligt inde i motoren, da den så bliver driftsvarm, begynder kølevandet at pible ud. et par spændebånd bliver strammet yderligere og naturligvis skal et af dem kamme over så det først rander ud. nå det skiftes og det ser ud til at holde tæt...
synes den motor her er særdeles kreativ med sine påfund for at slippe for at komme ud og køre!!! men pinedød så skal den. og den kører på vandel om så det bliver det sidste den gør! for jeg har brugt så mange timer og penge at nu SKAL den bare levere varen. for slet ikke tale om alle de timer den har "stjålet" fra min kæreste. hun er klar på at brænde bilen hvis hun får chancen er jeg ganske sikker på! (men jeg har brandslukker med...)
Brap brap brap...


-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
- nmb1022
- Mester Medlem
- Indlæg: 704
- Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
- Geografisk sted: Jyllinge
Ja biler skal ALTID drille inden DHB. Sidste uge røg gearkassen på starletten og efter gearkasse skift havde den en masse slør. Det skulle så bikses i dag med det resultat at jeg STADIG ikke kan finde ud af at svejse så gearledet knækkede under testen
Meeennn nu virker det og holder forhåbentligvis begge dage på Vandel!!!!
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
-
Gæst
- duckstar
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
YDERST interessant Lasse, det bliver pænt fed at se den race
Tror måske liiiige jeg kommer forbi og ser lidt på den i pitområdet... Lad os håbe du kan få den kørt til i denne uge og være klar til weekenden, så kan det da ikke gå helt galt
Trækker du den herover på en trailer, eller skal den transportere sig selv?
Daniel.
Daniel.
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
- John Sahl
- Admin

- Indlæg: 2105
- Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
- Geografisk sted: Borup
- Kontakt:
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
