Side 4 af 4

: 11 feb 2005, 16:19
af K-FINN
@ søren.
Ved overhovedet ikke hvad du snakker om.???
Det er denne her jeg kører med.
http://monkeywrenchracing.com/fidanza_f ... 2000_.html
Ud fra hvad de skriver er det ikke helt ved siden af det jeg skrev.Men der er sikkert nogen der har en anden menning.
MVH Finn.

: 11 feb 2005, 18:09
af nmb1022
Det søren mener (tror jeg) er at svinghjulet ikke burde ha nogen indflydelse på gearskift da det sidder fastmonteret på krumtappen. Kun selve koblingen sidder på gearakslen. Derfor burde det ikke ha betydning for gearskift om svinghjulet er let

: 11 feb 2005, 18:43
af K-FINN
Ja det er selvfølgelig rigtig.
MVH Finn.

: 11 feb 2005, 21:03
af Morten VJ
Finn Tolstrup Pedersen skrev:@ søren.
Ved overhovedet ikke hvad du snakker om.???
Det er denne her jeg kører med.
http://monkeywrenchracing.com/fidanza_f ... 2000_.html
Ud fra hvad de skriver er det ikke helt ved siden af det jeg skrev.Men der er sikkert nogen der har en anden menning.
MVH Finn.

Punkt 1 lyder sandsynligt
Punkt 2 det må være ved nedgearing.
Punkt 3 Volapyk øvelse gør mester uanset svinghuls vægt
Pungt 4 <<<<Nej aldrig i livet vil man kunne mærke nogen forskel på levetiden
Punkt 5 længere levetid for hovedlejer Hvorfor det , hvis jeg hænger en storbækltsfærge i vægt som mit svinghjul, afsemt efter motoren får jeg større slid på Mine hovedlejer nej ikke da motoren er diminsioneret til det pågældende svinghjul.
Punkt 6 gider jeg slet ikke kommentere. fjern reservehjulet og få en større vægt reduktion

Et lettet svinghlul bruges hovedsagligt til race, hvore man fortager mange accelrationer, og deccelrationer. da det er der det har sin berettigelse.
Turbo eller suge motor er underordnet
Det kommer helt an på ens egne preferencer

MVH

Morten