Min Historie om Megasquirt ver 2,5
Redaktør: Moderatorer
-
Gæst
-
MC
- Senior Medlem
- Indlæg: 304
- Tilmeldt: 12 jul 2003, 22:59
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Kontakt:
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Diskusionen om det er riktigt eller forkert Kan føres her
http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?p=68501#68501
Alle yderligere kommentare, om dette var rigtigt eller forkert vil blive slettet fra denne tråd med hård hånd.
MVH
Morten
http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?p=68501#68501
Alle yderligere kommentare, om dette var rigtigt eller forkert vil blive slettet fra denne tråd med hård hånd.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Stik problemer igen, men denne gang ikke Db stikket på MS
Men den linære udgang på min WB controller.
Efter en større ombygning, og flytning af ledningsnet, og en prøvekørsel søndag, hvor alt virkede perfekt. Så var det afsted på arbejde mandag, og pludselig begyndende den at hukke og hakke, WB controlleren viste men meget mager blanding, og jeg tænkte hvad er der nu galt med stikket til MS. den får jo ikke nok benzin.
om aftenen blev computeren koblet på og den gik selføligekig helt ok, en forb... periodisk fejl
Tirsdag morgen på med computeren for at se om fejlen ville komme igen. Og det gjorde den heldigvis,MS troede at afr var 10-1 grundet en dårlig forbindelse i stikket fra WB controlleren fuck
Kontaktrens har dog afhjulpet problemet
Egen lidt ærgeligt da jeg havde planer om at bruge netop såddan en type stik istedet for den klupmede DB 9 løsnind der er til kommunikation mellem MS, og den bærbare PC.
Findes der guld belagte stik i løs vægt til hovedhøjtalere aka walkman og lignene?
MVH
Morten
Men den linære udgang på min WB controller.
Efter en større ombygning, og flytning af ledningsnet, og en prøvekørsel søndag, hvor alt virkede perfekt. Så var det afsted på arbejde mandag, og pludselig begyndende den at hukke og hakke, WB controlleren viste men meget mager blanding, og jeg tænkte hvad er der nu galt med stikket til MS. den får jo ikke nok benzin.
om aftenen blev computeren koblet på og den gik selføligekig helt ok, en forb... periodisk fejl
Tirsdag morgen på med computeren for at se om fejlen ville komme igen. Og det gjorde den heldigvis,MS troede at afr var 10-1 grundet en dårlig forbindelse i stikket fra WB controlleren fuck
Kontaktrens har dog afhjulpet problemet
Egen lidt ærgeligt da jeg havde planer om at bruge netop såddan en type stik istedet for den klupmede DB 9 løsnind der er til kommunikation mellem MS, og den bærbare PC.
Findes der guld belagte stik i løs vægt til hovedhøjtalere aka walkman og lignene?
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Fuck det har været en hård dag først hovedrengøring på firmaet, hele dagen. Derefter fælles spisning, og så af sted til Glostrup for at køre et mini gp i indendørs gocart.
Efter en tur på små 25 km beslutter Styringen sig for at gå agurk og retadere tændingen fuldstændigt sindsygt.
Selvfølgelig foran alle arbejds kolleaerne
Abne motorhjælmen for kon trol af en event løs hall giver, og andre spændene ting. intet visuelt, men en masse dumme kommentare.
prøver at starte igen og bilen går perfekt igen
Så nu er det ud med pcen i morgen, og håbe ppå at den flipper ud igen, således at jeg måske kan finde fejlen.
MVH
Morten
Efter en tur på små 25 km beslutter Styringen sig for at gå agurk og retadere tændingen fuldstændigt sindsygt.
Selvfølgelig foran alle arbejds kolleaerne
Abne motorhjælmen for kon trol af en event løs hall giver, og andre spændene ting. intet visuelt, men en masse dumme kommentare.
prøver at starte igen og bilen går perfekt igen
Så nu er det ud med pcen i morgen, og håbe ppå at den flipper ud igen, således at jeg måske kan finde fejlen.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Softwareversion?
Hvis jeg ikke husker forkert, så har du en experimentalcode, ikke?
Hvis jeg ikke husker forkert, så har du en experimentalcode, ikke?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Morten VJ skrev:....men en masse dumme kommentare...
Folk taler jo, som de har forstand til
Men mon ikke der er en anelse misundelse med i billedet?
Jeg synes, det er stærkt gået at være afhængig af et kørende eksperiment, for at kunne komme frem og tilbage på arbejde.
De fleste ville foretrække det pålidelige og sikre, som andre har gennemtestet....
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Software ver. 21x9 og den har virket uden problemer siden januar da den kom ud. dvs små 2500 km.
Problemet kan jo stamme fra ombygningen til a/c og cruicecontrol for 14 dage siden, men det føles ikke som et mekanisk problem.
Mit bedste bud er E.M.I. da printet stadig ligger i en åben kasse uden låg.
Transitfar
Det er nok nærmere lidt venskablig mobning, lidt et tak for sidst når jeg har mobbet dem efter at have kørt fra derres mere moderne biler.
Det kørende eksperiment, det er der nok forskellige meninger om.
De 2 største forskelle mellem MS og et fabriksfremstillet system er samlingen af printet, og afprøvningen af softwaren i ms afprøver man selv softwaren, specielt hvis det er eksta coden man bruger.
Resten af systemet er lige så sårbart som et system der har et dyrt navn.
Da man bruger de samme komponenter til motoren, og i de fleste tilfælde laver et het nyt lednings net til denne.
I de første 2 måneder jeg kørte med systemet var det kun en halv times arbejde at bygge til bage til det gamle system. Da MS viste sig at være stabilt aka. starter og kører hver gang, så er det nok et par dage vi taler om.
MVH
Morten
Problemet kan jo stamme fra ombygningen til a/c og cruicecontrol for 14 dage siden, men det føles ikke som et mekanisk problem.
Mit bedste bud er E.M.I. da printet stadig ligger i en åben kasse uden låg.
Transitfar
Det er nok nærmere lidt venskablig mobning, lidt et tak for sidst når jeg har mobbet dem efter at have kørt fra derres mere moderne biler.
Det kørende eksperiment, det er der nok forskellige meninger om.
De 2 største forskelle mellem MS og et fabriksfremstillet system er samlingen af printet, og afprøvningen af softwaren i ms afprøver man selv softwaren, specielt hvis det er eksta coden man bruger.
Resten af systemet er lige så sårbart som et system der har et dyrt navn.
Da man bruger de samme komponenter til motoren, og i de fleste tilfælde laver et het nyt lednings net til denne.
I de første 2 måneder jeg kørte med systemet var det kun en halv times arbejde at bygge til bage til det gamle system. Da MS viste sig at være stabilt aka. starter og kører hver gang, så er det nok et par dage vi taler om.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
EMI er nok et godt bud.
Ellers har jeg leget lidt med den sidste nye code, og den er tilsyneladende også stabil, plus den har en væsentlig bedre dwell styring(det bruger du vist ikke?)
Jeg har læst om lign. tilfælde før(msefi.com), hvor bilen har opført sig underligt v. en start, og slukker man bilen og starter forfra, så har man i mange tilfælde kunnet løse problemet. Det skyldes med ret god sikkerhed elektrisk støj, og er egentligt et mindre problem, men en skam du ikke har et datalog fra hændelsen. Den ville jeg gerne have set.
I går stod jeg og rodede lidt med min "testmotor"(det lyder da godt...) og forsøgte egentligt at slå et nøgent MS print "ihjel". Om jeg så ligger printet lige oven på fordeleren, lige imellem de 4 tændrørsledninger, så kan jeg desværre ikke fremkalde en fejl på loggen.
Hvis du får held af at snuppe et datalog på bilen mens fejlen er der, så vil jeg meget gerne se det.
Ellers har jeg leget lidt med den sidste nye code, og den er tilsyneladende også stabil, plus den har en væsentlig bedre dwell styring(det bruger du vist ikke?)
Jeg har læst om lign. tilfælde før(msefi.com), hvor bilen har opført sig underligt v. en start, og slukker man bilen og starter forfra, så har man i mange tilfælde kunnet løse problemet. Det skyldes med ret god sikkerhed elektrisk støj, og er egentligt et mindre problem, men en skam du ikke har et datalog fra hændelsen. Den ville jeg gerne have set.
I går stod jeg og rodede lidt med min "testmotor"(det lyder da godt...) og forsøgte egentligt at slå et nøgent MS print "ihjel". Om jeg så ligger printet lige oven på fordeleren, lige imellem de 4 tændrørsledninger, så kan jeg desværre ikke fremkalde en fejl på loggen.
Hvis du får held af at snuppe et datalog på bilen mens fejlen er der, så vil jeg meget gerne se det.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Transitfar skrev:Morten VJ skrev:....men en masse dumme kommentare...
Folk taler jo, som de har forstand til![]()
Men mon ikke der er en anelse misundelse med i billedet?
Jeg synes, det er stærkt gået at være afhængig af et kørende eksperiment, for at kunne komme frem og tilbage på arbejde.
De fleste ville foretrække det pålidelige og sikre, som andre har gennemtestet....
Ja, dumme kommentarer kan man altid få. Stod for 5år siden på et træf hvor der var en del interesse for bilen, og da jeg så skulle hjem, så var bensinpumperelæet gået. Grr...Der lagde et multitool fra aldi i bilen, så jeg lusede relæet, og kunne så alligevel køre hjem med lidt værdighed.
Men man skal tage meget røg de 5minutter der går indtil man kan starte igen....
"eksperimenter" som Mortens er slet ikke så sjældne. Tror faktisk når vi kigger på halvhårdt pumpede biler at mortens nok er een af de mere driftsikre af slagsen. Man kan snart ikke komme nogen steder uden at høre om folk der har større eller mindre mekaniske havarier pga deres koldstartsdyse alligevel ikke kunne give til 1bar..
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!