Side 4 af 4
: 20 okt 2004, 18:19
af mh
ja for den SKAL have frit fald uden modstand på retur siden og det kunne være fordi den netop er en lille smule for lille så når den har kørt et stykke tid så er der kommet såmeget i returløbet så den ikke kan komme af med det og så er der kun en vej ud og det er i DAS AUSSPUF
: 22 okt 2004, 18:04
af Gæst
hvordan kan det så være at det kun er i perioder at den ryger! og hullet kan jo ikke være større end det er i turboen!!

: 03 nov 2004, 16:16
af Gæst
Nu har jeg fået min nye olieslange med kun 2mm hul istedet for 5mm. det hjalp heller ikke, så har jeg lavet en større udlufning i ventildækslet, og større olie retur,det hjalp heller ikke. jeg har dog fundet ud af at hvis den står i tomgang kan jeg ikke få den til at ryge men hvis jeg køre en tur og stopper så begynder den at ryge igen. (kun i perioder ½-1 min mellemrum) og det er det samme om den køre med tryg eller man bare køre stille og roligt uden at få den til at lade.. er der ikke nogen der har nogle forslag

: 03 nov 2004, 16:55
af Morten VJ
Defekt turbo lyder det som, selv om det er turbo nr 2, inden for kort tid.
Morten
: 03 nov 2004, 17:32
af Gæst
Jamen det kan jo ikke passe at man får en hel ny turbo som ikke virker? den har jo gjordt det fra dag 1 af
: 03 nov 2004, 17:45
af Morten VJ
Anonymous skrev:Jamen det kan jo ikke passe at man får en hel ny turbo som ikke virker? den har jo gjordt det fra dag 1 af
Desværre findes der mandags modeller, og det gælder alle dele, og dem er det svært at gadere sig i mod. men når du har adskildt, og fejlsøgt så mange ting, så er der vel kun turboen tilbage.
Der er sikkert mange der kan komme med historier om at en ny del ikke virkede.
Jeg har oplevet røgsymtomet på en sprit ny turbo, og det forsvandt ved ombytning til en anden.
eller en ny bil der ikke kunne starte pga. et sjusket samlet benzinfilter, eller en ny radio der ikke virkede, listen kan gøres meget lang.
Morten
: 03 nov 2004, 19:28
af MC
Jeg har også prøvet det med at skifte turbo og så ryger den efter 150km. Du skal være sikker på at der intet skidt er i olien. hvis du har sat ny olieslange på så kan det være derfor. og når skaden er sket så er den sket.
tag og pil turboen af send den ind til nogen der har forstand på det. f.eks turbodk dem har jeg brugt så kan de sætte den i deres testbænk og hvis den så ryger så er det jo turboen der er galt med.
: 08 nov 2004, 10:01
af Gæst
Kan det ikke også være for tyndt olie
Hmmm
: 08 dec 2004, 21:41
af Gæst
Hejsa, det er sq uheldigt det med din bil.
Jeg kender en der har en Polo med turbo og den gjorde også det med hvid røg (lugtede af olie) hvis man havde kørt en tur, eller slipper gassen når man har trykket den af.
Hans problem var netop returslangen fra turboen.