Effektmåling på den rigtige måde.
Redaktør: Moderatorer
-
natmekanikeren
- Medlem
- Indlæg: 217
- Tilmeldt: 24 aug 2006, 21:25
endedæksler i 30 mm tykkelse vil have en enerti på ca 50. så 4 stk. af dem vil give ca 200.
250 kg tung midterakse. giver ikke ret meget enerti,da den jo selvfølgelig ligger ved centrum
Og nej jeg beregner ikke noget selv,jeg har et program,hvor jeg kan indtaste rørlængder- tykkelse og diameter , og derved få beregnet enerti
Så med de opgivne rørlængder - endedæksler og midteraksel vil enertien nok være 1600-1700
Otto
250 kg tung midterakse. giver ikke ret meget enerti,da den jo selvfølgelig ligger ved centrum
Og nej jeg beregner ikke noget selv,jeg har et program,hvor jeg kan indtaste rørlængder- tykkelse og diameter , og derved få beregnet enerti
Så med de opgivne rørlængder - endedæksler og midteraksel vil enertien nok være 1600-1700
Otto
-
Spirillen
- Senior Medlem
- Indlæg: 365
- Tilmeldt: 24 maj 2005, 10:16
- Geografisk sted: Horsens
16-1700 hvad?
Jeg spørger ikke for at være fræk, men det er helt andre værdier end dem jeg har hørt om.
Langt de fleste steder hvor man finder udregninger over MOI, er måleværdien kgm2, og det tal er næsten en tiendedel af de tal du har?
Jeg spørger ikke for at være fræk, men det er helt andre værdier end dem jeg har hørt om.
Langt de fleste steder hvor man finder udregninger over MOI, er måleværdien kgm2, og det tal er næsten en tiendedel af de tal du har?
! ! FRI BANE FULD HANE ! !
IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!
IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Hvad er kritisk RPM på dette rør, og hvad er egenfrekvensen?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
lqs skrev:8 svejsesømme??
Hvordan har du tænkt dig at samle det ??
Da jeg ikke har erfaringer med at bygge et rullefelt har jeg bare gættet mig til hvordan det kunne samles ...man kunne selvfølge have svejset de to inderste ringe på akslen inden den blev monteret i røret .. det ville så give 10 svejsesømme istedet for 8...
.
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
HenrikGM skrev:Hvad er kritisk RPM på dette rør, og hvad er egenfrekvensen?
Godt spørgsmål .. men inden jeg overhovedet gider prøve på at finde ud af det så skal der et lidt mere endeligt/håndgribeligt design på banen ..
hvor skal lejerne sidde ?? skal ende pladerne rykkes længere ind så spændet ikke er så stort ...
hvordan har i tænkt jer at afbalancere rullen ? og hvor nøjagtigt ??
placeringen af de 2 inderste flanger kan måske bruges til at "tune" egen-frekvensen/ 1 & 2 ordens harmoniske svingninger... lige ledes kan lejerne nok flyttes lidt .. men det er jo nok ikke noget der giver det store
Har i nogle design kriterier.. evt data fra andre felter ??
Er der nogle frekvenser der er meget uønsket ??
Da feltet er meget langt (stor afstand mellem lejerne) går jeg udfra at egen frekvensen bliver noget lavere end ved felter med 2 ruller.. hvilket kan give problemer
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
mht spænd er feltet ikke alene stort (bredt) det er også stivt. ingen andre dk felter er mig bekendt i den dia og de godstykkelser.
det jeg har set/fundet på nettet er opgivet til max 320 og 350kmt. altså under 2500rpm. afbalanceringen vil blive udført i samarbejde/hos et lokalt kardanfirma, det vil blive så godt som overhovedet muligt...
er lidt i tvivl om aksel skal svejses, eller fikseres med tapperlock.
ved 2 midter og to endedæksler bliver der nok max 7 svejsninger....
tænker at flytte de to endedæksler 100mm ind fra enden af det ydre rør. lejerne kommer til at stå med ca 2300 mellen midt/midt.
MVH søren
det jeg har set/fundet på nettet er opgivet til max 320 og 350kmt. altså under 2500rpm. afbalanceringen vil blive udført i samarbejde/hos et lokalt kardanfirma, det vil blive så godt som overhovedet muligt...
er lidt i tvivl om aksel skal svejses, eller fikseres med tapperlock.
ved 2 midter og to endedæksler bliver der nok max 7 svejsninger....
tænker at flytte de to endedæksler 100mm ind fra enden af det ydre rør. lejerne kommer til at stå med ca 2300 mellen midt/midt.
MVH søren