Side 23 af 27
: 01 jul 2011, 18:03
af audi_claus
Jeg fik på et tidspunkt kørt en båd-motor med kompressor ind på et vandbremset felt. 8.2l Chevy med blower monteret af kim Reymond USA Autodele.
Mener han hed Benny og det var Hovedvejens Auto på Fyn. Han gjorde ellers mest i BMW racerbiler.
Køletanken var en silo-stor vandbeholder i baghaven.
Selve overførslen hertil var svjh en ikke ret stor pumpe.
Det var vel omkring 1997-98
Var det ikke smartere i dag at koble en belastnings-elmotor til el-nettet og så få penge retur på strømregningen, som man gør ved solceller og vindmøller ? - Der skal nok søges lidt om det, da det jo er over 6kW.
: 01 jul 2011, 23:26
af lqs
vandbremsen bor mig bekendt stadig på nordfyn.
din elmotor/generator ide ting må du gerne forklare lidt mere om hvordan du vil måle med.
MVH søren
: 02 jul 2011, 07:59
af HenrikGM
audi_claus skrev:Var det ikke smartere i dag at koble en belastnings-elmotor til el-nettet og så få penge retur på strømregningen, som man gør ved solceller og vindmøller ? - Der skal nok søges lidt om det, da det jo er over 6kW.
Der bliver nogle ting omkring forsyningsnettet i nærområdet...!
Særligt når jeg begynder at føde +2MW ind på en 3x400volt streng.
Strømmen bliver pænt meget højere end hvad tavlerne kan håndtere.
Dertil kommer at netkravene for den tilladelse betyder ret avanceret styring, slag på tasken vil en styring løbe i +4 millioner hvis man skal anvende mølleteknologi, så den vej er fed, ja, men ikke ret et udførlig. Det ville dog nok blive et af europas mest avancerede felter rent belastningsmæssigt, meeen det er ikke lige det jeg søger.
: 02 jul 2011, 09:53
af audi_claus
Jeg ved godt, det er store sager, så rækkefølgen må være, at man sætter en vindmølle op (med tilskud) og så bygger sit rullefelt.
Men det understreger jo også, hvor meget en vognbund ion batterier er i stand til at afgive selv om det pt er max 400kW man møder i prototyper (Audis E-tron m 520Hk f.eks)
Hmm en ladestation ---
: 11 jul 2011, 02:32
af johan o r
hYe skrev:De har/havde en vandbremse på Flådestation Korsør.. 10år siden jeg så den, men den kunne vidst bremse 5-6000hk.. Brugt til kampvognsmotorer, bådturbiner og andet godt..
Kender ikke specs, tog det lige ud af hukommelsen.. Men hvis nogen kender nogen, så skal den dybe tallerken ikke opfindes igen..
Hvis man skal bruge noget info fra Flådestation Korsør, så skal man have fat i -Flinke Per-
Han er hvad navnet antyder en flinker mand, der kender alle

kan sidder i komminikations afdelingen. Hvis der ikke er held med det, så giv mig en PM.
: 02 okt 2011, 20:42
af lqs
går med seriøse planer om at bygge et rullefelt sammen med et par kammerater.
det bliver med en enkelt rulle. ca 750mm i diameter. med ca 35mm gods.
vil tror enertivægten bliver mellem dobbelt og tredobbelt af de fleste alm enertirullefelt, dvs knap 2000kg.
min plan er også at lade akselen være lang i den ene ende. formålet er at prøve at måle navydelsen. der vil så også blive mulighed for at danne sig et billede af hvor meget spær der er tilstede....
planerne er ikke længere fremme end at delene er ved at blive skaffet...
MVH søren
: 02 okt 2011, 20:47
af Captain Slow
lyder spændende

: 02 okt 2011, 21:06
af møffe
lqs skrev:går med seriøse planer om at bygge et rullefelt sammen med et par kammerater.
det bliver med en enkelt rulle. ca 750mm i diameter. med ca 35mm gods.
vil tror enertivægten bliver mellem dobbelt og tredobbelt af de fleste alm enertirullefelt, dvs knap 2000kg.
min plan er også at lade akselen være lang i den ene ende. formålet er at prøve at måle navydelsen. der vil så også blive mulighed for at danne sig et billede af hvor meget spær der er tilstede....
planerne er ikke længere fremme end at delene er ved at blive skaffet...
MVH søren
det er faktisk lidt sjovt at se biler på så tungt et felt, KK autoteknik har en af NaaKéns gamle 4x4 felt, den består af 2, 1tons ruller der er forbundet. selv biler med høj effekt kommer til at arbejde for at komme op igennem omdr.
(det er jo så et 4x4 felt)
: 02 okt 2011, 22:26
af HenrikGM
lqs skrev:går med seriøse planer om at bygge et rullefelt sammen med et par kammerater.
det bliver med en enkelt rulle. ca 750mm i diameter. med ca 35mm gods.
vil tror enertivægten bliver mellem dobbelt og tredobbelt af de fleste alm enertirullefelt, dvs knap 2000kg.
min plan er også at lade akselen være lang i den ene ende. formålet er at prøve at måle navydelsen. der vil så også blive mulighed for at danne sig et billede af hvor meget spær der er tilstede....
planerne er ikke længere fremme end at delene er ved at blive skaffet...
MVH søren
Monster felt.
Kunne være sjovt at regne inertimomentet ud bare for røret. For mange biler bliver det nærmest steady state dynobænk agtige rulninger-
: 02 okt 2011, 23:05
af lqs
møffe skrev:lqs skrev:går med seriøse planer om at bygge et rullefelt sammen med et par kammerater.
det bliver med en enkelt rulle. ca 750mm i diameter. med ca 35mm gods.
vil tror enertivægten bliver mellem dobbelt og tredobbelt af de fleste alm enertirullefelt, dvs knap 2000kg.
min plan er også at lade akselen være lang i den ene ende. formålet er at prøve at måle navydelsen. der vil så også blive mulighed for at danne sig et billede af hvor meget spær der er tilstede....
planerne er ikke længere fremme end at delene er ved at blive skaffet...
MVH søren
det er faktisk lidt sjovt at se biler på så tungt et felt, KK autoteknik har en af NaaKéns gamle 4x4 felt, den består af 2, 1tons ruller der er forbundet. selv biler med høj effekt kommer til at arbejde for at komme op igennem omdr.
(det er jo så et 4x4 felt)
derfor kan det vel stadig bruges til 2 hjulstrukne biler?