Side 3 af 4

: 06 sep 2004, 23:08
af Dagooz
Jkp skrev:Som sagt vil jeg ikke købe en uno t. Jeg vil have en bil som ligner en morfar bil men som kører stærkt, derfor skal dette laves på min uno 5d. Desuden er det en smule dyrre at have en uno t, især når jeg kun har min su...


Du skal sgu bare købe en uno t med rust, hjulkapsler og ligge en hat i bagruden så har du en morfar bil. DET er billigt.

: 07 sep 2004, 00:41
af Mads RR
Ja, selvfølgelig skal der en større benzinpumpe til. Men en mekanisk pumpe kan nu godt justeres en del op i tryk.

Men som jeg også sagde så er dette en løsning der hører til i 80'er og 90'erne. Idag er der INGEN undskyldning for ikke at lave multipoint indsprøjtning. Det kan jo stadig blive et problem at få dyset karburatoren ordentligt.

Mads RR

Jimmy Elkjær skrev:Okay, men så må dem der har lavet det vel også have brugt elektriske pumper. For en benzinpumpe der sidder på en normal karburatorbil, trykker vel typisk med 0,25 bar og hvis man så kører med højere ladetryk end det, kan benzinen komme ikke komme ind....

: 07 sep 2004, 07:57
af lqs
har i knægte aldrig set agents 007s lotus esprit turbo? de kørte med dellorto karboratorer op i halvfemserne.....det samme gjorde bla MASARATI....så selvfølgelig kan det køre også køre stærkt! nemmere og simplere er det at suge gennem en karborator....og det virker også! MVH. søren

: 07 sep 2004, 09:28
af duckstar
Jo jo.. Lotus'en kender jeg godt. Men på Unoen ville jeg til enhver tid smide en indsugningsmanifold på fra 1,3 turbo, som har multipoint - evt. styre sprøjtet med MS.. langt bedre og moderne end tryk i karbonaden..

: 07 sep 2004, 13:40
af Dagooz
duckstardeluxe skrev:Jo jo.. Lotus'en kender jeg godt. Men på Unoen ville jeg til enhver tid smide en indsugningsmanifold på fra 1,3 turbo, som har multipoint - evt. styre sprøjtet med MS.. langt bedre og moderne end tryk i karbonaden..


Uvedkommende for denne tråd men: med indsugningsmanifold fra uno t... Man behøver vel ikke smide en turbo på. Hvis man nu bare vil have multipointet...

: 07 sep 2004, 13:50
af Gæst
Dagooz skrev:Man behøver vel ikke smide en turbo på. Hvis man nu bare vil have multipointet...


Korrekt.

: 07 sep 2004, 16:37
af Dagooz
Anonymous skrev:
Dagooz skrev:Man behøver vel ikke smide en turbo på. Hvis man nu bare vil have multipointet...


Korrekt.


Prøver lige igen: Altså man kan uden bruge samme manifold til NA tun?

: 07 sep 2004, 23:10
af duckstar
Dagooz skrev:Prøver lige igen: Altså man kan uden bruge samme manifold til NA tun?


Korrekt.

: 08 sep 2004, 00:15
af Dagooz
duckstardeluxe skrev:
Dagooz skrev:Prøver lige igen: Altså man kan uden bruge samme manifold til NA tun?


Korrekt.


Efteraber :D P.S Tak for info

: 08 sep 2004, 19:13
af Jkp
Dagooz skrev:Du skal sgu bare købe en uno t med rust, hjulkapsler og ligge en hat i bagruden så har du en morfar bil. DET er billigt.


Du lyder IMO ikke for spids... Hvad så den dag den skal trilles til syn? så render det jo pludselig op. Og du kan ikke købe en uno t, ret billigt før den enten er smadret i motoren eller er tæret op i hoved og røv.

Kan ikke bruge det til en skid, det i siger: "køb dig en uno t istedetfor" Jeg spørger om hvad der skal til for a gøre det på min nuværende uno! ikke om jeg skal købe en anden. for så havde jeg nok gjort det uden at spørge andre. Hold jer nu for engang skyld til emnet... :!: