Side 3 af 6
: 27 jun 2004, 16:49
af Cossie
Havneren skrev:Jeg taler bare af mine erfahringer med anlæget... Jeg kan jo se det virkede på min.
Hvilken tændnings modul bruger du?
: 27 jun 2004, 17:30
af Morten VJ
Cossie skrev:Det er skam ikke kun i tomgang den gør det, lige meget hvilken omdr. jeg holder den på, så laver den det men dog ikke når jeg accel.
Og jeg målte at trigger angle skulle være 71 grader, efter den "installations procedure" som han havede lavet men så er helt oppe på 130 lige nu

så enten har jeg lavet noget forkert eller også er det "Timeing Wheel" jeg brugt er rent sagt noget lort.!
Men det hele er godt nok målt på knastakslen, så det skulle ikke undre mig at den skal op på 142 gader, syntes bare at det er lidt vildt.
Så den får lige lov til at stå til weekenden, og så må jeg prøve at måle op igen samt at får at fat i et andet grade hjul.
Det kan gøres meget enkelt uden grad skive.
Mål diameteren på din remskive,og udregn omkredsen, divider denne med 360 og gang med 71. dette resultar overføres til en stump stiv ledning. Brug ledningen til at måle fra ot mærket på remskiven og sæt dit eget mærke på remskiven 71 grader før. juster sensor, og kontroller med tændingspistol bagefter.
At måle på knasten giver ingen mening, da den meget nemt kan stå op til +-6 grader forkert, hvilket bliver fordoblet på krumtappen.
Ellers lyder 142 grader på knasten meget rigtigt, da det svarer til 71 grader på krumtappen.
MVH
Morten
: 27 jun 2004, 17:36
af Cossie
Hejsa Morten,
det er skam ikke det eneste problem jeg har lige nu, tændningen står ikke fat på 10 grader selvom det er sat i Fixed Angle.
: 27 jun 2004, 18:07
af Morten VJ
Cossie skrev:Hejsa Morten,
det er skam ikke det eneste problem jeg har lige nu, tændningen står ikke fat på 10 grader selvom det er sat i Fixed Angle.
Fat= fast
Hvordan trigger du den via stømfordeler eller på krumtappen.
Hvis på krumtappen er beslaget til sensoren kraftigt nok, dvs ingen vibrationer.
Hvis strømfordeleren, er den låst godt nok, er der slør i drevet, hvordan er tandrems forspændingen?
MVH
Morten
: 27 jun 2004, 18:18
af Cossie
Den bliver triggeret af fordeleren, og alt er checket og lås (optil flere gange) men Henrik talte noget om at nogle tændnings moduler godt kunne finde på at blande sig

: 27 jun 2004, 18:53
af Morten VJ
Ud fra dine logs kan jeg ikke se antydningen til rpm spikes.
Mht. tændingsmoduler. Hvis bilen er født med Hall giver element, og det er et standart modul du bruger, så burde der ikke være nogle problemer.
Jeg tror nu personligt ikke at et modul kan forvirre MSS.
Mht. svingende antal grader, så kan det med 99% sikkerhed kun være mekanisk.
Udsættere kan have mange andre forklaringer.
1. forkert tændings tidspunkt ( dynamisk) / blandingsforhold.
2. forkerte tændrør ( varmetal)
3. Defeket tændkabler/rotor /dæksel/tændspole
4. Defekt tændingsmodul.
5. Defekt motor.
Det var det jeg ville kontrollere først, når tændings tidspunket er blevet stabilt.
MSS om 3 uger,dvs sommerferie, og jeg ikke skal køre hver dag.
MVH
Morten
: 27 jun 2004, 19:37
af Cossie
Punkt 2 & 5 kan godt udelukkes, og bilen er ikke født ned Hall & Tændningsmodul, de 2 ting kommer fra en Opel 1.6S motor.
Fatter ikke lige hvad der sker

men må bare prøve sig frem, så jeg vil lige prøve med et andet modul engang i løbet af ugen.
: 27 jun 2004, 20:19
af Havneren
Jeg kører med et modul fra en ældre opel. De ligger over alt... Det er et meget simpelt modul - det blander sig ikke og der er ikke begrænser de selve modulet heller. Det har godt nok ikke det nummer der ellers er foreslået men det virker kanon!
Jeg har ikke noget trigger hjul på krumtappen, men bruger bare hallgiveren i fordeleren. Jeg har selvfølgelig låst centrufugal reguleringen samt vacum reguleringen fast!!!
Det med at den ikke står fast når du fikser en angel... har du prøvet lige at holde en annnnelse gas på??? 1500 omdr måske...
Jeg var ude for noget ligende så vidt jeg husker var det fordi jeg ikke hvade ramt graderne rigtigt i trigger punktet... jeg tror slet ikke det KUNNE ramme de grader jeg bad den om. Jeg tror bare du skal abejde en anelse på din justering... Tænk det igennem en gang til evt.
v/h christian
: 27 jun 2004, 20:51
af Morten VJ
Min erfaring med Bosch hybrid(variabel kamvinkel) moduler, er at enten virker de ellers er der ingen gnist.
MEN PRØV DET SOM cHRISTIAN FORESLÅR AT KONTROLLER TÆNDINGS TIDSPUNKTET VED HØJERE OMDREJNINGER / Ignorer store bogstaver, jeg hader caps lock !!!!
Da MSS kun kører med 2 pulser pr. omdrejning, og ikke 36 eller 120, og derfor må være noget mere unøjaktig, en de mere aavancerede systemer.
Mht. tændrør Hvordan kan du være sikker på det?
ellers kontroller de resterende punkter, og punkt 1 er sikkert nok den mest sandsynlige.
MVH
Morten
: 27 jun 2004, 20:53
af Cossie
Havneren skrev:Jeg kører med et modul fra en ældre opel. De ligger over alt... Det er et meget simpelt modul - det blander sig ikke og der er ikke begrænser de selve modulet heller. Det har godt nok ikke det nummer der ellers er foreslået men det virker kanon!
Hvilken Bosch nummer står der på den?
Det jeg bruger hedder 1 227 022 008