fraguzz skrev::) hvad er max tryk en benzin pumpe på en fiat tipo 1,6ie (monopoint) mht trykladning, er dette jo vigtig!
en anden ting, der går en armeret slange fra multipoint-indsprøjtningen, men på mit monopoint er der kun nogle gummi slanger.... ? tyder det ikke på at pumpen ikke levere i nærheden af de ca 4bar man skal bruge ved 1bars ladetryk?
er der nogen max længde på trykslangerne til feks intercooler(andet end de skal være kortest mulig?)
jeg tillader lige at spore tråden i den rigtige retning igen!
mht. ejeren af yugoen med turbo... der kan man bare se..
Monopoint kører somregel med et tryk på nellen 1 og 2 bars benzintryk.
Multipoint mellem 2,5 og 3,5 bar.
Du skal skifte slanger og pumpe ved konvertering til multi point.
skod!...
gad vide hvor de slanger løber! (og kan jeg ikke beholde de eksisterende hvis jeg kan lave enderne så de kan side fast?
hvordan ved jeg ik, men måske?
At få slangerne til at sidde fast er ikke noget problem et alm. spændebånd, og en krave/ udbilning på røret kan snildt holde til 6 bars tryk.
Problemet er kvaliteten på slangerne kan de holde til trykket?
Morten VJ skrev:At få slangerne til at sidde fast er ikke noget problem et alm. spændebånd, og en krave/ udbilning på røret kan snildt holde til 6 bars tryk. Problemet er kvaliteten på slangerne kan de holde til trykket?
MVH
Morten
hmm det må jeg lige undersøge... nogle der ved hvordan jeg gør det?
ku tage en kompressor og sætte for
nogle der ved hvad et benzintryks relæ koster?? ca. 100kr eller 10000kr?
jeg er muligvis ved at få fat på en turbo motor! hvad skal jeg være opmærksom på? jeg kan høre den gang!