Morten VJ skrev:Teorien kan man ikke argumentere i mod.
Men hvis jeg har et trykfald på fremføringen, Så burde det betyde en formindelske af volumen der når frem til dyserne, og derefter sender det tilbage igennem et tilsvarende rør uden ekstraordinære restriktioner burde denne trykstigning værer minimal der findes i returløbet
I hele min karriere som automekaniker har jeg aldrig set et returrør på en standart bil der var større end fremløbet.
Og det har været på biler fra 50 hk til 300 hk.
I de gode gamle kaburator dage hvor jeg konverterede fra indsprøjtning til doppelte webere, og beholdt benzin pumpen lavede jeg en restriktion på 2-3 mm for at få et tryk på 0,5 bar inden regulatoren til kaburatorene.
Det der er min hoved bekymring pt er hvor stort et trykfald(dermed ændring af leverings mængden) er der på en der har en indvendig diameter på 6mm iforhold til 7mm længden er ca 3m
tryk 2,5-3,7 bar med et flow på ca 220 l/t
MVH
Morten
Well, tag et kig på bensinfremføringen på en 240Turbo, årg.83-84.
Den har større retur end fremløb.
(og en pumpe som man anbefaler som upgrade til en Skyline, not kidding!)
Trykfaldet er ikke sådan lige at fastsætte. Er dit bensintryk ikke roligt nok?