Montering af MegaSquirt på Fiat Uno Turbo 1,4 (succes)
Redaktør: Moderatorer
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Yugo Turbo skrev:jeg kører med en omex 500 her fra siden og det spiller bare (når man altså har fået indstillet det!)
(når altså man har fået indstillet det!).....yep!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Mht nemheden at indstille, så vil jeg lige vente med at svare på det, og se om der ikke er andre med et par tip til dig. Der er jo et par stykker her i forummet med MS efterhånden, og det kan være de har et par guldkorn
Mht prisen, så kan det gøres fra gratis, hvis man arbejder i et firma der har alle stumperne på hylden og kan få lidt "frynsegoder"(hvem der bare arbejdede sådan et sted....) og op til en 8-10kkr, hvis der skal nye dyser,nye sensorer,ny TPS,ny manifold osv. osv. osv. Helt galt går det hvis man skal ha turboen osv med.
Mener Morten fik det på bilen for 6kkr alt incl. men det kan han selv bekræfte/afkræfte. Jeg ved Hald79 gjorde det for mindre end en bytur _kan_ koste hvis man har tømmermænd om morgenen og de alle er anskaffet i byen, men det afhænger helt af hvad man kan selv.
Du er ikke tvunget til ret meget mere end std. stumper og selvf. en MS.
Mange af disse std stumper kan jo findes brugt.
Mht prisen, så kan det gøres fra gratis, hvis man arbejder i et firma der har alle stumperne på hylden og kan få lidt "frynsegoder"(hvem der bare arbejdede sådan et sted....) og op til en 8-10kkr, hvis der skal nye dyser,nye sensorer,ny TPS,ny manifold osv. osv. osv. Helt galt går det hvis man skal ha turboen osv med.
Mener Morten fik det på bilen for 6kkr alt incl. men det kan han selv bekræfte/afkræfte. Jeg ved Hald79 gjorde det for mindre end en bytur _kan_ koste hvis man har tømmermænd om morgenen og de alle er anskaffet i byen, men det afhænger helt af hvad man kan selv.
Du er ikke tvunget til ret meget mere end std. stumper og selvf. en MS.
Mange af disse std stumper kan jo findes brugt.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
6000 kr er ikke skudt helt forbi,
dette er med nye stik og sensorer, og brugte dyser. materialer til ledningsnet og div komponenter er ikke medregnet da jeg havde det selv eller havde tilgang til dette.
Der er senere kommet ekstraomkostninger til pga. bilens alder
en ny benzinpumpe 1700 kr og en ny tændspole 250 kr. indsugningsmanifold pakning 150 kr
Mht. om det er enkelt at programmere tjaaa...
Selve programmet er meget nemt at navigere rundt i, og med div tillægs programmer er det forholdvis let at få en motor der kører meget fornuftigt. det tog mig 14 dage og 800 km at få motoren til at gå meget bedre end med et l jetronic. Der efter kom problemerne med bilens andre systemer. og der står jeg nu. Dvs. med en bil der kører 76 km hver dag med en benzinøkonomi der ligger på 8,5 km/l. Har pt problemer med tempsensor værdierne og manglende benzin ved maks tryk.
Men jeg håber at få dette løst med andres hjælp.
MVH
Morten
dette er med nye stik og sensorer, og brugte dyser. materialer til ledningsnet og div komponenter er ikke medregnet da jeg havde det selv eller havde tilgang til dette.
Der er senere kommet ekstraomkostninger til pga. bilens alder
en ny benzinpumpe 1700 kr og en ny tændspole 250 kr. indsugningsmanifold pakning 150 kr
Mht. om det er enkelt at programmere tjaaa...
Selve programmet er meget nemt at navigere rundt i, og med div tillægs programmer er det forholdvis let at få en motor der kører meget fornuftigt. det tog mig 14 dage og 800 km at få motoren til at gå meget bedre end med et l jetronic. Der efter kom problemerne med bilens andre systemer. og der står jeg nu. Dvs. med en bil der kører 76 km hver dag med en benzinøkonomi der ligger på 8,5 km/l. Har pt problemer med tempsensor værdierne og manglende benzin ved maks tryk.
Men jeg håber at få dette løst med andres hjælp.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- duckstar
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Mit MS har kostet mig en hund til ledning, en boks fra Henrik (spørg ham selv for pris..) og lidt penge til Mads for hjælp til montering. Vi taler om få tusinde kroner. Benzinøkonomien er den samme som med det originale indsprøjtningsanslæg.
Det har taget en god formiddag at få bilen til at køre bedre end med LE.3 Jetronic anlægget. Koldstart leger jeg dog lidt med endnu, da den første starter efter 3 forsøg, men så også kører glimrende..
Det har taget en god formiddag at få bilen til at køre bedre end med LE.3 Jetronic anlægget. Koldstart leger jeg dog lidt med endnu, da den første starter efter 3 forsøg, men så også kører glimrende..
Vh. Anders
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Havneren skrev:Nej... 400omdr...
Mon jeres problem er at den ikke får luft nok når den er kold?
Der når den lige er kommet igang... Hvad ligger omdr. Altså omdr. med "shoker".
v/h christian
Svinger mellem 1500 omdrejninger -9 grader og derunder til 1200 omdrejninger ved omkring 0 grader. kører stabilt efter maks 2 startforsøg
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- duckstar
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Morten VJ skrev:Havneren skrev:Nej... 400omdr...
Mon jeres problem er at den ikke får luft nok når den er kold?
Der når den lige er kommet igang... Hvad ligger omdr. Altså omdr. med "shoker".
v/h christian
Svinger mellem 1500 omdrejninger -9 grader og derunder til 1200 omdrejninger ved omkring 0 grader. kører stabilt efter maks 2 startforsøg
MVH
Morten
Ja... De omdr. er jo fint nok i hvert fald!
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
duckstardeluxe skrev:Hej,
Så har jeg fået koldstarten til at virke perfekt. Nu starter den villigt første gang jeg kører med starteren. Jeg satte primer antal ms op med 100% og justerede afterstart enrichment op i tilsvarende mængde, og nu starter den perfekt.
Tillykke med det Anders
