Ladetryk/ ståltoppakning Opel 16v

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Anders
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 12 sep 2003, 17:12
Geografisk sted: Esbjerg

#21 Indlæg af Anders »

DEt er da ikke så fedt så kan jeg ikke få flere hk ud af dyret. :cry:
Opel kadett 2,0i 16v turbo
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#22 Indlæg af 2fat2fly »

Anders skrev:DEt er da ikke så fedt så kan jeg ikke få flere hk ud af dyret. :cry:

250hk i en forhjulstrukket kadett E på 950kg tror jeg ikke du skal pive over,hvis du skal lege med en vecter/calibre skal du regne med at de skal have ca 30hk mere, de går jo tabt i 4x4 trækket + der er ikke mange biler der har de hk i forholt til vægten. bare min Astra elene vejer 1140kg :(
Low_
Nyt Medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 29 jul 2003, 15:30

#23 Indlæg af Low_ »

lyhning skrev:
Anders skrev:DEt er da ikke så fedt så kan jeg ikke få flere hk ud af dyret. :cry:

250hk i en forhjulstrukket kadett E på 950kg tror jeg ikke du skal pive over,hvis du skal lege med en vecter/calibre skal du regne med at de skal have ca 30hk mere, de går jo tabt i 4x4 trækket + der er ikke mange biler der har de hk i forholt til vægten. bare min Astra elene vejer 1140kg :(


Det kommer jo så an på hvilken måde "kampen" er. Er det lyskryds vil en 4x4 med samme hk komme hurtigere afsted, men "starter" man sådan oppe i fart er det nok noget andet (desværre :( )
Low_
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#24 Indlæg af 2fat2fly »

Low_ skrev: Det kommer jo så an på hvilken måde "kampen" er. Er det lyskryds vil en 4x4 med samme hk komme hurtigere afsted, men "starter" man sådan oppe i fart er det nok noget andet (desværre :( )

Jep der har du så evigt ret der er både plus og minus ved det 4x4, læste i et gammelt Opel Flash blad at det var max 260hk det org 4x4 kunne holde til hvis man brugte det godt :twisted:
Der er også mange 4x4 Cossyer med 300hk og op der siger som et gammelt S-tog fra gearkassen.
Low_
Nyt Medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 29 jul 2003, 15:30

#25 Indlæg af Low_ »

lyhning skrev:Jep der har du så evigt ret der er både plus og minus ved det 4x4, læste i et gammelt Opel Flash blad at det var max 260hk det org 4x4 kunne holde til hvis man brugte det godt :twisted:
Der er også mange 4x4 Cossyer med 300hk og op der siger som et gammelt S-tog fra gearkassen.


kommer man op på 260hk+ er der jo tre muligheder med 4x4. 1. Få boxen forstærket. 2. Sæt tandhjul i boxen, blive så som Cossi´erne. Fordelen ved "opel´s" 4x4 er jo at det ikke er aktivt når der er fart i vognen. 3. Afmontere 4x4, men det er nok sidste udvej 8) Men en ny/forstærket box koster jo bare boxen, kommer selvfølgelig ad på hvor meget effekt der skal igennem den :( Men nu skal krafterne jo lige være der først for mit vedkommende :evil:
Low_
Anders
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 12 sep 2003, 17:12
Geografisk sted: Esbjerg

#26 Indlæg af Anders »

250hk i en forhjulstrukket kadett E på 950kg tror jeg ikke du skal pive over,hvis du skal lege med en vecter/calibre skal du regne med at de skal have ca 30hk mere, de går jo tabt i 4x4 trækket + der er ikke mange biler der har de hk i forholt til vægten. bare min Astra elene vejer 1140kg :([/quote]

Kadett E 16v vejer 1025kg Nu har jeg kørt med de hk med 15" alu og nu får jeg 17" på så nu kan jeg nok stå lidt fast igen. Og en gammel kadett kan ikke få nok hk. :D
Opel kadett 2,0i 16v turbo
Besvar