Side 3 af 6

: 10 dec 2003, 21:58
af Havneren
-Ja... Når der er bedre flow i katalysatoren kommer der også mere luft igennem og den vil brumme mere.
-Sports katalysator fungerer rigtigt godt sammen med et KN filter. Der er også bedre flow i et KN filter. Men far at den skal kunne trække vejret gennem filteret, så er det meget vigtigt at have en sportskat på!
-Nogle ser netop den lidt mere metalliske lyd som en udlemp, men de fleste sammenligner det med lyden fra en svag kompressor. Så den er god nok... Den lidt mere metalliske lyd skyldes at luftstrømmen sætter de små metal empeller i svingninger i katalysatoren. Husk i øvrigt at monterer katalysatoren med en overstørelse spændebånd da metalkatalysatoren bliver meget varm og udvider sig.

Håber det var svar nok.
v/h christian

: 11 dec 2003, 06:21
af lqs
vil dette kunne kombineres med den ELTURBO som LUFFE har lovet at lave til mig????????? MVH. søren

: 11 dec 2003, 09:05
af Havneren
Nej... Detsværre, Ionerne fra Elturboen ville i løbet af kort tid ødelægge en metal katalysator. Du blev så i stedet nød til bruge en almindelig keramisk katalysator, den går ikke i forbindelse med ionerne. Du ville så også gå glip af den lidt mere metalagtige lyd i udstødningen. Husk også at bruge en spændingsbegrænser på D+. Selvinduktionen i spolerne i Elturboen er jo som bekendt i stand til at lave op i nærheden af 400volt. Nøjagtig som i primærsiden i dit tændingssystemet.

v/h christian

: 11 dec 2003, 13:38
af lqs
fint nok! for sådan en skal jeg nemlig ud og pille af en GOLF 2 en af dagene! MVH. søren PS. kan man ikke få den sporty lyd ved at slibe af stemplerne???

: 11 dec 2003, 16:19
af Havneren
Jeg vil nu ikke mene at den kat går ind under gruppen racer! Dig med dit lyd... Hvis du gerne vil have en rigtig god lyd skal ud gøre som følgende-

Afmonter ventildækslet... Afmonter evt. knasten... Afmonter læsene på ventilstammerne... Monter knasten... Monter ventildækslet. Dette bør kun udføres af kyndig person!

: 11 dec 2003, 17:24
af lqs
er det noget en MEKANIKERLÆRLING kan hjælpe med??

: 11 dec 2003, 20:33
af Transitfar
Hvad med bare at montere lambdasonden på tagbøjlen.?
Så får man både en fed lyd fra hullet i forrøret, samt at man konstant kører med ekstrafed blanding.
Hvis monteringsvinkelen er rigtig opnår man samtidig den rigtige "volvo-advarsels-lyd" fra vindstøjen.....

: 11 dec 2003, 20:38
af Transitfar
@ Christian: Har du en god adresse til de der overstørrelse-spændebånd???

Vi har nemlig et problem med en brandbil, hvor vandrørene springer i frostvejr pga. vandudvidelseskoefficienten......

Jamen ...........

: 11 dec 2003, 21:31
af Mads Rose Rasmussen
Giver sådan en kat ikke en frygtelig mislyd?????



MRR

: 11 dec 2003, 21:55
af Havneren
Transitfar skrev:Hvad med bare at montere lambdasonden på tagbøjlen.?
Så får man både en fed lyd fra hullet i forrøret, samt at man konstant kører med ekstrafed blanding.
Hvis monteringsvinkelen er rigtig opnår man samtidig den rigtige "volvo-advarsels-lyd" fra vindstøjen.....


Vil Transitfar være venlig lige at holde debatten på et siriøst plan?

Addresse for overstørelse spændebånd er som følger:
www.Vles-ud-rort-davh.dk

Kig evt. også på www.godtforden.dk

:wink: