Tun til Uno Turboen
Redaktør: Moderatorer
- brunochristensen
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Brønderslev, Nordjylland
- brunochristensen
- Mester Medlem
-
Gæst
Læs i det nye Vmax. Der er en fin artikel om en Uno Turbo, som Jimmy fra Fiat Klub Danmark har renoveret.
Hvis du vil har stumper og gode tips, så er det klubben for dig.
Henrik Vind
www.fiatklubdanmark.dk
Hvis du vil har stumper og gode tips, så er det klubben for dig.
Henrik Vind
www.fiatklubdanmark.dk
- brunochristensen
- Mester Medlem
hvis penge ikke er et problem så køb en gerrat T28 med kuglelejre.
du kan også godt købe et helt turbo kit
prøv at kigge på den her side det er kram...
http://www.speedshop.ch/fiat.htm
du kan også godt købe et helt turbo kit
prøv at kigge på den her side det er kram...
http://www.speedshop.ch/fiat.htm
Golf 4 GTI
-
MC
- Senior Medlem
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Kontakt:
-
HenrikGM
- Moderator
- Kontakt:
Og dømme efter hvad andre giver op til 3-4000 kr for så ser den manifold faktisk billig ud....Det ligner gennemført arbejde, og hvis man skal lave sådan een selv, så tager det altså _seriøst_ lang tid. Tror sgi Hald79 brugte alvorligt mange timer på kadettens turbomanifold, og det var kun i sort rør. Så 8000 er vist ikke så galt endda.
Man ser sgi folk lave manifolds med 90graders bøjning-Tstykke-Tstykke-90 graders bøjning, så så skærer de bare et hul i røret hvor turboen skal være, og stadigt kan sælge det. Så giver en godt designet banan altså _betydeligt_ mere.
Har hørt flere hævde at udstødningsmanifolden alene kan give op til 15-25%, sammenlignet med en tåbeligt designet manifold. Det har jeg dog ingen hands-on erfaring med, men jeg har ingen grund til at tvivle på deres udsagn.
Man ser sgi folk lave manifolds med 90graders bøjning-Tstykke-Tstykke-90 graders bøjning, så så skærer de bare et hul i røret hvor turboen skal være, og stadigt kan sælge det. Så giver en godt designet banan altså _betydeligt_ mere.
Har hørt flere hævde at udstødningsmanifolden alene kan give op til 15-25%, sammenlignet med en tåbeligt designet manifold. Det har jeg dog ingen hands-on erfaring med, men jeg har ingen grund til at tvivle på deres udsagn.