Side 3 af 3

: 09 nov 2003, 19:56
af Carzzzer

: 09 nov 2003, 21:02
af Lars E
Jeg er nyskerig på at vide lidt mere om metanol sprøjt, Har set det i nogle bilblade, på nogle tunnede biler, men der er ingen forklaring (jeg sku godt det er for at få ekstra HK.) Kunne godt tænke mig at vide, hvordan man evt. laver et sådan et anlæg selv.

NOS vs. DIESEL = No good.

: 09 nov 2003, 23:10
af beamer
Som udgangspunkt kan man IKKE bruge NOS og diesel sammen, da man jo tilsætter NOS for at optimere forbrændingen. Men efter som forbrændingen som udgangspunkt er optimal på diesel'en pga. bl.a. kompressionen, vil det ikke hjælpe at tilføre extra "ilt" til forbrændingen.

Som nogle nævner ER der nogle der har experimenteret med Æter, men dette er IKKE at anbefale da der i den forbindelse også har været nogle halv-farlige ulykker...

og hvis du ikke vil hente mere anyways, jammen så skrug pumpen op så har du de 10hk extra

: 10 nov 2003, 12:37
af møffe
hvis man læser brugermanualen til en mercedes w124 250D så anbefaler mercedes selv at man blander dieslen op med op til 18% benzin i meget kolde perioder,ved dog ikke om det vil give en effekt forøgelse eller ødelagt motor ved misbrug men det er da stof til eftertanke.

mercedes

: 10 nov 2003, 12:47
af beamer
Hmm.... det lyder absolut ikke anbefalelsesværdigt... på en moderne diesel-motor vil det have katastrofale konsekvenser...

: 10 nov 2003, 17:14
af Christian Trab
Hej igen

Det var sørme en skæg idé med den betjening af skruen på pumpen, så er du også fri for at bruge koldstartssystemet.

Mht. benzin i dieselolien så giver det ingen mereffekt overhovedet, det er udelukkende for at forhindre at olien udskiller parafin ved lave temperaturer, som i givet fald ville stoppe filteret. Det er netop hvad mange tankstationer gør, for at frostsikre dieselolien om vinteren. Det farlige kan ligge i at hvis man putter for meget benzin i olien vil det slide for meget på indsprøjtningspumpen. Det er nemlig dieselolien der smører pumpestemplerne og benzin smører ikke særligt godt.

Mvh.
Christian Trab

: 10 nov 2003, 19:42
af Gæst
Hey folks

Slugte li en halv smøg :o)

Fandt li dette på tdiclub.com

12. Nitrous Oxide

Not normally suitable for a diesel engine. Since diesel engines normally run lean (except when belching black smoke!) adding more oxidizer isn't going to accomplish anything. If the engine is over-fueled due to extensive other modifications, then this might help power output ... for a little while, until something breaks.


Best regards

Heine

Benzin/Diesel MIX

: 10 nov 2003, 21:57
af C.Sørensen
hej alle sammen

jeg snakket en gang med en taxi vognmand
som plejer at blande 7L benzin i en tank fuld diesel
(bilmærke ukendt og total liter antal?) på sin taxi
han mente at han kunne mærke det en hel del :?:
han mente at han hævet brændtalte på dieselen
lige som landbrugs diesel har et højer brændtal end
standart diesel????

det var bare lige en tanke som fløj gennem mit hoved
MVH C.Sørensen

: 10 nov 2003, 22:15
af skovbamsen
på denne traktor jeg snakkede om brugte han nos en til at komme i gang på indtil at turboerne satte tryk

det vil kun virke under accelleration med for meget disel( sort røg )