Re: Chip Tuning
: 26 jun 2003, 23:52
Kære Morten!
Jeg skal have bilen kørt rigtigt ind dvs. på felt med en computer tilsluttet, og efterfølgende bliver der brændt en chip som er 100% optimeret til min motor, ikke et eller andet hokus pokus chip værk som ikke virker en skid.
Hvilket belæg har du for din viden om stemplerne og topstykkerne...? Jan, Damborg og mig har bygget tre forskellige eta'er med hver sine stempler i og alle tre med 325i top.
Er du sikker på at du ikke misforstår jan når i snakker toppe, 325i toppen har et kæmpe forbrændingskammer.. hvor det originale eta topstykke har et meget lille forbrændingskammer. Og præcis deri ligger forskellen mellem den originale eta motor med den gode kompression og en hjemmebygget med 325i top og knapt så god kompression.
Lindy
Jeg skal have bilen kørt rigtigt ind dvs. på felt med en computer tilsluttet, og efterfølgende bliver der brændt en chip som er 100% optimeret til min motor, ikke et eller andet hokus pokus chip værk som ikke virker en skid.
Hvilket belæg har du for din viden om stemplerne og topstykkerne...? Jan, Damborg og mig har bygget tre forskellige eta'er med hver sine stempler i og alle tre med 325i top.
Er du sikker på at du ikke misforstår jan når i snakker toppe, 325i toppen har et kæmpe forbrændingskammer.. hvor det originale eta topstykke har et meget lille forbrændingskammer. Og præcis deri ligger forskellen mellem den originale eta motor med den gode kompression og en hjemmebygget med 325i top og knapt så god kompression.
Lindy