Side 3 af 4
Re: Kit-car
: 26 dec 2002, 18:56
af Martin N Sørensen
De 2 kitcars jeg har været igang med er afgiften blevet til ca. 12000 kr begge gange.. og nu skal der jo ikke 250-300 Hk til at få 650 kg til at flytte sig !!
Og så vil jeg godt høre din ærlige mening.. Mener du at en big block med 300+ Hk ikke siger noget ??, mener bare at de hotrods jeg har kørt i som har kun rykke ikke just har været lydløse, det lyder som et jetfly når John´s ´32ér virkeligt bliver fyret af.. Definér lige det med høreværn igen !!
Og ja.. man skal holde sig til Kits som er i det danske system, men det går jo også lige fra Mania til den store Countach model, og om det så er lige så dyrt som en Hotrod er jo op til folk hvad de vil køre i.
http://www.plain.dk/kitcarside.jpg http://www.plain.dk/kitcarmotor.jpg
Re: Kit-car
: 26 dec 2002, 20:11
af Dean
Nice car!
Det vil sige jeg kan smide en 6 cyl. Porsche motor i min Covin ( Porsche 911 replica)? B-]
Re: Kit-car
: 26 dec 2002, 21:03
af Martin N Sørensen
det skulle jeg mene.. men igen, den første synsmand der så denne bil var ved at dø

han råbte op om craschtest og død og ulykke, hvorefter den blev kørt til synshallen i hillerød og gik lige i gennem !!!
...911 copy !! det forklarer hvorfor du er varm på mine Cupfælge

, men du svarede ikke på min sidste mail om bobledele !!
Re: Kit-car
: 27 dec 2002, 08:44
af -Buggi-
Bare en indskudt bemærkning!!
John´s Rod er for det første en mod. 31" karosse( i hvertfald mere 31 end 32), og for det andet er det en 5,7L Smallblock, og ikke en Bigblock der ligger i...

Re: Kit-car
: 27 dec 2002, 09:19
af jens
Det er kompressorens skyld at johns bil lyder som om den er defekt. Alle de andre rods larmer ikke sådan med mindre lyddæmperne er pillet af eller minimale. Du har været utrolig heldig at få synet den sekser i en vw uden tuv og porche bremser
Re: Kit-car
: 27 dec 2002, 13:59
af jakob
Det ved du peter men jeg er ikke sikker på at alle er med på at det ikke er synet der er det svære med en hot rod, sysmanden skal tæste lygter og om den kan styre og bremse og iøvrigt holde sin kæft om krash tests for det er han ikke kvalificeret til at udtale sig om.
Det der trækker tænder ud er at den skal godkendes på teknologisk institut der siger god for køreegenskaber, bremseevne fra fuld fart, osv. det indebærer at to ingeniører (som men selv skal betale 600kr/timen for hver) monterer testudstyr i bilen og drøner rundt i en hel dag på Tune lufthavn og gør alt de kan for at få bilen til at gøre noget den ikke skal så skriver de en rapport (som man også skal betale for) der enten godkender eller dumper dyret.
Så skal der betales afgift af de konstruktive ændringer. og dem er der jo ret mange af på sådan en, og sidst årgangsbestemmes bilen, dvs man bliver enige om en gennemsnits alder for alle delene, og den årgang eksempelvis 1973, det er så køretøjsbestemmelserne fra 1973 bilen skal overholde når den synes..
Re: Kit-car
: 27 dec 2002, 14:18
af Martin N Sørensen
Jamen Peter du har jo ret, det er en ´31 med 32´kølermaskering !!, men der er aldrig blevet sagt at der er bigblock i John´s og det er vel også diskutionen ligevidt !!
Med hensyn til bremser var der Brembo/Porsche skiver på den.
Og sidst.. Jakob har ret, det er ikke synsmanden der bestemmer hvad man må og kan, han skal bare tjekke at det som er lavet er i trafikmæssigt henseende okay.
Den røde blev årgangsbestemt til ´71 selv om det var på en ´65 bund, men da karosse og alt andet var nyere blev det til en ´71ér.
Re: Kit-car
: 28 dec 2002, 17:56
af Dean
Hej Martin jeg skal nok vende tilbage med de fælge! Når jeg har fundet ud af hvad jeg har…..
De bremser der sad på din Kitcar var det fra en Porsche 944?
Til dem som søger en replica:
http://www.dba.dk//asp/soegning/soegnin ... &PrisFra=0
Re: Kit-car
: 31 dec 2002, 00:11
af Martin N Sørensen
Yepper det var 944 Turbo bremser med hjemmelavet ophæng..
Og Mht. fælge råber du bare op

Re: Kit-car
: 03 jan 2003, 20:01
af kent
Hvad vil det koste at få en Mania godkendt på en vw bund ??? med std. bobel motor i ?