Side 3 af 3
Re: VDO - Stack Spedometer '+
: 01 apr 2016, 11:13
af Wildert
Jakobsen skrev:Der er 14 tænder på selve diff klumpen.
Det er ens for alle gearinger.
... så er den også på "ydersiden" af gearingen. Dermed kan du kun forvente at det passer med at trigge på fire bolte, hvis dit gearingsforhold er 14/4 = 3,5:1.
Nogle køre 14 tands andre 48
... eller 48/4 = 12:1 (hvilket ikke virker realistisk - men så kan antallet af triggerpunkter ændres - men at ramme det rigtige forhold ville være det rene svineheld).
Re: VDO - Stack Spedometer '+
: 01 apr 2016, 11:59
af Jakobsen
Det er vel kun et spørgsmål om modstand i uret

Re: VDO - Stack Spedometer '+
: 01 apr 2016, 12:19
af Wildert
Hvordan vil du ændre antallet af pulser med en modstand?
Det ændrer kun på pulsens styrke. Med en VR-sensor varierer den alligevel allerede med hastigheden, så det kan kredsløbet håndtere.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: VDO - Stack Spedometer '+
: 01 apr 2016, 13:15
af Jakobsen
Der er en modstand som kan ændres fjernes. Pulser eller ej vi kan vel kalde det kaliberring af uret.
Som sagt der er 2 tand systemer på en Volvo. 14 og 48 tands, begge med mange forskellige gearinger, men samme system, om bagtøjet er højt eller lavtgesret samme setup. Hvor elektronikken ændres