... eller 48/4 = 12:1 (hvilket ikke virker realistisk - men så kan antallet af triggerpunkter ændres - men at ramme det rigtige forhold ville være det rene svineheld).Jakobsen skrev:Der er 14 tænder på selve diff klumpen.
Det er ens for alle gearinger.
... så er den også på "ydersiden" af gearingen. Dermed kan du kun forvente at det passer med at trigge på fire bolte, hvis dit gearingsforhold er 14/4 = 3,5:1.
Nogle køre 14 tands andre 48
VDO - Stack Spedometer '+
Redaktør: Moderatorer
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
Re: VDO - Stack Spedometer '+
- Jakobsen
- Mester Medlem
- Indlæg: 857
- Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
- Geografisk sted: Hellerup
Re: VDO - Stack Spedometer '+
Det er vel kun et spørgsmål om modstand i uret 
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
Re: VDO - Stack Spedometer '+
Hvordan vil du ændre antallet af pulser med en modstand?
Det ændrer kun på pulsens styrke. Med en VR-sensor varierer den alligevel allerede med hastigheden, så det kan kredsløbet håndtere.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det ændrer kun på pulsens styrke. Med en VR-sensor varierer den alligevel allerede med hastigheden, så det kan kredsløbet håndtere.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Jakobsen
- Mester Medlem
- Indlæg: 857
- Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
- Geografisk sted: Hellerup
Re: VDO - Stack Spedometer '+
Der er en modstand som kan ændres fjernes. Pulser eller ej vi kan vel kalde det kaliberring af uret.
Som sagt der er 2 tand systemer på en Volvo. 14 og 48 tands, begge med mange forskellige gearinger, men samme system, om bagtøjet er højt eller lavtgesret samme setup. Hvor elektronikken ændres
Som sagt der er 2 tand systemer på en Volvo. 14 og 48 tands, begge med mange forskellige gearinger, men samme system, om bagtøjet er højt eller lavtgesret samme setup. Hvor elektronikken ændres
