Side 3 af 5
: 17 jan 2014, 21:01
af Thomas h p
jens skrev:Den eneste spændende turbo maskine fra volvo der rammer lige på 220 hk
med type godkendelse og emissions papirer er en 2.5 b5254t3 fra en s40 / v50 / c30 t5. fås også i focus st220 og mondeo 2.5t så er der bare lige momentet 320 nm er det ikke max 310.
275nm må den vist kun have

: 18 jan 2014, 12:30
af jens
Så er det en 2.4 b5244t3 fra feks s80. Den har 270 nm og 193-200 hk. Men det er et fedt for når du bytter turbo og manifold så gælder det alligevel ikke. Eneste måde er at montere turboen så den ikke kan ses fra motorrummet når du bliver stoppet.
: 20 jan 2014, 16:42
af Thomas h p
Idag fik jeg så snakket med Kurt Sten Jensen inde fra trafikstyrelsen, han er manden der står for alt det med biler der inde.
Han sagde at jeg sådan set kunne gøre hvad jeg ville så længe jeg har dokumentation på at volvo godkender at karrossen kan holde til de 220hk og 275nm. hvilket volvo også gør der jeg har fået en Homolegeringsattest fra volvo, som siger det samme. Krav var jeg overholder forurening i tomgang, og bilen ikke støjer for meget.
Der var heller ikke noget galt med at jeg bygger en motor sammen, af flere forskellige motorer. Må dog ikke tage en motor med flere hk og drosle den. det vil sige at tog jeg en v70r motor med 300hk, og droslede den ned til 220hk, det må man desværre ikke.
Sagde så jeg har lidt problemer med den lokale synsmand, men kunne bare give ham hans nummer, så skulle han nok forklare hvordan tingene hang sammen
Så alt i alt var det ikke nogen problemer med og få den synet
Så det bare hvad Told og Skat vil have i afgift, men det må blive næste projekt

: 27 jan 2014, 14:16
af Kevin7200
Lækkert Thomas, så må vi håbe den kan blive godkendt uden for mange problemer med den synsmand hehe

: 27 jan 2014, 14:46
af Thomas h p
Kevin7200 skrev:Lækkert Thomas, så må vi håbe den kan blive godkendt uden for mange problemer med den synsmand hehe

Synsmanden må bare rette ind, vis bilen er iorden, skal han syne den

Re: godkendelse af 242
: 05 nov 2015, 11:50
af MadsF
Hvor står vi andre der ikke kan få fat i de godkendings papipre fra Volvo der siger 220 hk og 275 nm ? (Undskyld jeg hi-jacker din tråd Thomas)
Jeg har prøvet Volvo Danmark, Volvo Sverige, Volvo Norge, Volvo Tyskland og Volvo Holland.
Danmark siger NEJ.
Sverige siger NEJ.
Norge siger nej, fordi jeg ikke er norsk statsborger.
Tyskland siger NEJ.
Volvo Holland siger nej, fordi jeg ikke er hollænder.
Har jeg kun muligheden for enten at skrotte bilen, eller konvertere den til kun at må køre trackdays, fx hvilket så heller ikke er noget ved i DK. ?
Re: godkendelse af 242
: 05 nov 2015, 13:00
af Thomas h p
Tænker typegodkendelsen fra den største model i 200 serien kan hjælpe en lidt, så ved synsmanden da, at den mindst kan holde til de hk? Og så kom med en rullefeltets attest? Måske et smuthul?
Re: godkendelse af 242
: 05 nov 2015, 16:22
af MadsF
Har på papir at min er en B23E med 136 hk og har så B230FK i nu med 135 hk ... Så dét er ingen problem ... Men så snart man skal have en lidt større mølle på, så går det jo nok galt

Re: godkendelse af 242
: 05 nov 2015, 17:33
af Jakobsen
Du kan altid få den godkendt med en B21ET motor...
Du vil altid løbe ind i problem større turbo eller ej, så snart bilen laver over 220hk og 275nm er du jo allerede ude på et sidespring..

Re: godkendelse af 242
: 05 nov 2015, 18:49
af MadsF
Så ryger idéen bare rimeligt meget
