Side 3 af 5

: 08 dec 2013, 14:07
af John Sahl
K-FINN skrev:
John Sahl skrev:
JakobM skrev:8800 rpm
og ny custom knast, noget ala:
ind: løft 14mm/5mm@108° duration 305°@0,1mm/270°@1mm
ud: løft 13mm/2,5mm@116° duration 295°@0,1mm/250°@1mm

alternativt ind/ud med én milimeter mindre i løft med samme centerlines og duration


Er det realistisk at gå efter så mange rpm?

Og hvor får man sådanne knaster henne, og til hvad pris?


Det vil nok kræve en del ændringer, hvis man ser på din måling.
Din nm kurve ligner et bjerg, og har problemer med og holde fyldning på motor, lige efter den har ramt max nm


Det eneste der er tilbage fra den gamle motor, er krumtap, svinghjul, og en ens motorblok, resten er nyt.

: 08 dec 2013, 14:12
af K-FINN
Det vil kræve, at der er betydeligt mere flow i din motor, hvis du skal have glæde af 8800rpm.

: 08 dec 2013, 15:48
af JPP
eksisterende momentkurve er påvirket af tidligere balanceforhold og knast
Jeg er ikke så nervøs for at få omdrejningerne i et nyt setup med den "hybrid" knastprofil og twin scroll med radikalt anderledes balanceforhold til flow og omdrejninger. Det er et andet flow. jeg kan skaffe knasten fjedre mv

: 08 dec 2013, 15:59
af K-FINN
Tror der skal mere end bare en knast og anden turbo, til og ændre nm kurve meget.
Tror der skal laves seriøs forbedringer i selve toppen også.

: 08 dec 2013, 16:22
af John Sahl
K-FINN skrev:Tror der skal mere end bare en knast og anden turbo, til og ændre nm kurve meget.
Tror der skal laves seriøs forbedringer i selve toppen også.


Det er en helt anden top, flowet og med større indsugningsventiler end den gamle. Så den vil flowe bedre der også.

: 08 dec 2013, 16:30
af K-FINN
Du skal bruge din bil til div trackdays, nu snakkes der om nogle peakhk, som efter min mening, er ubruglige på en bane

: 08 dec 2013, 16:41
af John Sahl
K-FINN skrev:Du skal bruge din bil til div trackdays, nu snakkes der om nogle peakhk, som efter min mening, er ubruglige på en bane


Blandt andet derfor jeg spørger om det er realistisk med så mange rpm?

: 08 dec 2013, 17:23
af JPP
Du skal sætte dit rpm efter dit ønske

: 08 dec 2013, 18:03
af K-FINN
Bør man ikke tage længde på udstødningsmanifold rør med i beregninger, inden man bestemmer længde på indsugningsrør.

Der er mange fine regnemaskiner, men det er nok i den sidste ende, pladsen der bestemmer meget

: 09 dec 2013, 19:57
af HenrikGM
Der er mange kompromisser, men uden et ønskemål er det umuligt at ramme et kompromis uden tilfældigheder.

Momentkurven mere end antyder at flowet mangler. Uanset turbovalg kan man kun kompensere i nogen grad.

John; hvad flower toppen du har nu?