Side 3 af 4

: 14 dec 2012, 23:17
af ae86
HenrikGM skrev:
ae86 skrev:Jeg stemmer på en GE T58 turbine ... en lille pakke med +1000hk... de er lidt pebret men så kan søren slå sig ihjel med god stil :rock:

eller den her J85-GE-17 den er modsat T58 uden "kraft udtag" til gengæld er den med afterburner så man kan riste pølser med den
hvor meget skal der til for at kunne starte sådan en motor?
Agentjayz har en rigtig god kanal på youtube ... her er GE T58 brugt i en race speedbåd med impeller drev

: 16 dec 2012, 12:06
af grydesvamp
ae86 skrev:
HenrikGM skrev:
ae86 skrev:Jeg stemmer på en GE T58 turbine ... en lille pakke med +1000hk... de er lidt pebret men så kan søren slå sig ihjel med god stil :rock:

eller den her J85-GE-17 den er modsat T58 uden "kraft udtag" til gengæld er den med afterburner så man kan riste pølser med den
hvor meget skal der til for at kunne starte sådan en motor?
Agentjayz har en rigtig god kanal på youtube ... her er GE T58 brugt i en race speedbåd med impeller drev
Er du gal som den båd kommer afsted.. det ser helt vildt ud.. så virker de 175hk i min gamle båd pludselig som peanuts.. og den var ellers kvik nok..

: 16 dec 2012, 13:33
af ae86
Hvis man interesserer sig for jetmotorer så er her et par rigtige gode gennemgange af både en J79 (aka GE LM1500 i civil "Powerplant" udgave) og en Rolls Royce / Allison T56 /501 begge af AgentJayZ .....1) J79 2) T56

: 16 dec 2012, 13:55
af lqs
de taler om 1250hk i jetbåden i linket. så der er en ret stor forskel til 175hk. de taler også om 100 gallon benzin..... til et race på 4 omgange. har lige fået meder til "bagakselen" på propelkøretøjet. nu skal der udtænkes et styretøj der kan køre med en for/styremede. gerne baseret på det nuværende styretøj. ville også gerne have tyngdepunktet lavere. det ligner meget en væltepeter nu.
MVH søren

: 16 dec 2012, 14:46
af ae86
lqs skrev:de taler om 1250hk i jetbåden i linket. så der er en ret stor forskel til 175hk. de taler også om 100 gallon benzin..... til et race på 4 omgange. har lige fået meder til "bagakselen" på propelkøretøjet. nu skal der udtænkes et styretøj der kan køre med en for/styremede. gerne baseret på det nuværende styretøj. ville også gerne have tyngdepunktet lavere. det ligner meget en væltepeter nu.
MVH søren
Hvad med et par vertikale "louvres" som hale ror der virker sammen med din styrbare for-mede ala luftpude både og louisiana swamp både

http://library.propdesigner.co.uk/html/ ... foils.html

: 19 dec 2012, 16:08
af Saab-Daniel
lqs skrev:de taler om 1250hk i jetbåden i linket. så der er en ret stor forskel til 175hk. de taler også om 100 gallon benzin..... til et race på 4 omgange. har lige fået meder til "bagakselen" på propelkøretøjet. nu skal der udtænkes et styretøj der kan køre med en for/styremede. gerne baseret på det nuværende styretøj. ville også gerne have tyngdepunktet lavere. det ligner meget en væltepeter nu.
MVH søren
De taler vist endda om 150 gallon - plads til 100 i hver tank men ikke fyldt mere end 75% op...
DET er vildt...
Kæft en fed video :-)
/Daniel

: 19 dec 2012, 19:52
af grydesvamp
De snakker om jet fuel, hvad dækker det over ? Petroleum?
Er der nogen der har en ca pris pr gallon ? (daniel?)
Det er nok de færreste der her i dk leger med jet motorer i de størrelser.. en ting er indkøb, en anden er brændstof..

: 19 dec 2012, 21:22
af hYe
grydesvamp skrev:De snakker om jet fuel, hvad dækker det over ? Petroleum?
Er der nogen der har en ca pris pr gallon ? (daniel?)
Det er nok de færreste der her i dk leger med jet motorer i de størrelser.. en ting er indkøb, en anden er brændstof..
http://www.indexmundi.com/commodities/? ... y=jet-fuel

: 22 dec 2012, 00:37
af lqs
når først sådan en motor er igang, kan den vel sådan set køre på det meste. diesel, benzin, petroleum og olie fra frityregryden....

: 21 feb 2013, 14:01
af lqs