Side 3 af 3

: 02 apr 2012, 10:25
af dykkerdahl
En eftermonteret motorstyring er da klart sjover. Hvis man vil stille knaster kan man bruge autotune for at se om den prøver at endre ve-tabellen i nogle områder, og man kan tage ret nøjagtige tider i en log. Ex 3000-8000 rpm i 5 gear for at se virkningen af en optimering. Og så er der jo alt det gejl man kan lave med at starte en el-blæser og have en extra temp-alarm mm.

: 02 apr 2012, 19:41
af JPP
VAG mekaniker skrev:
TB206HDI skrev:
K-FINN skrev:Hvad er det en OEM pug ecu kan, som en eftermonteret ikke kan ?, sådan af ren nysgerrighed..


De er bare mere bulletproof end hvad jeg har set OEM styringer være. Herunder suveræn errorhandling, fejlkodelager, kompenserings maps for næsten alt. Man kan bare mærke at de er lavet for at være holdbare og klare alle scenarier.

Og når de nu kan chippes til at passe til det man ønsker, så kan jeg ikke se hvorfor man skulle skifte den ud?


Det er muligt de er mere proff byget til pug, men bestemt ikke til alle bilmærker.......


pug har på ingen måde købt ecu som kan bruges på bane eller bedre end andre mærkers OEM købte styringer. Kan ikke bruges til formålet

: 03 apr 2012, 10:50
af dykkerdahl
JakobM skrev:og svejse under vand? .... :popcorn:



Man skal helst bruge et gammelt elektrode ensretter svejseværk (vækselstrøm må kraftigt frarådes og er forbudt) uden for meget elektronik.
Elektroderne skal helst koges i parefin men maling, lak eller tape kan også bruges. Man gør det for ikke at belægningen skal poppe af da ellektroden overflade begynder at koge (ruste) og afgive brint.
Kunsten er så at placere sig rigtigt i forhold til stel klemmen - og så svejse med meget kort lysbue. ( gummi hansker kan anbefales og svejse glas 6-9 afhængig af sigten. Metal smag i munden og stød kan forekomme og kan afhjælpes ved at flytte stel -.
Alle svejse stillinger er mulige men lodret faldene kan anbefales da kombinationen af gaslommen og den hurtige afkøling af slaggen ofte giver en pæn overflade.
Styrken i svejsningen er ret god men må anses som sprød på grund af den hurtige afkøling og hærtning. Man må derfor sørger for at en svejsning bliver belasted i lige træk og Ikke bøjet.
Typisk vil man køre 10-20 % højre strøm på elektroden men det er ingen regl.
Men skal undgå brintlommer bliver opstår og bliver antændt da de direkte eller indirekte kan slå dig ihjel.

: 03 apr 2012, 17:46
af TB206HDI
JakobM skrev:
VAG mekaniker skrev:
TB206HDI skrev:
K-FINN skrev:Hvad er det en OEM pug ecu kan, som en eftermonteret ikke kan ?, sådan af ren nysgerrighed..


De er bare mere bulletproof end hvad jeg har set OEM styringer være. Herunder suveræn errorhandling, fejlkodelager, kompenserings maps for næsten alt. Man kan bare mærke at de er lavet for at være holdbare og klare alle scenarier.

Og når de nu kan chippes til at passe til det man ønsker, så kan jeg ikke se hvorfor man skulle skifte den ud?


Det er muligt de er mere proff byget til pug, men bestemt ikke til alle bilmærker.......


pug har på ingen måde købt ecu som kan bruges på bane eller bedre end andre mærkers OEM købte styringer. Kan ikke bruges til formålet


Den må du uddybe Jakob, hvorfor mener du ikke at en Bosch/Marelli/Delphi/anden OEM ikke kan bruges på en bane?

: 03 apr 2012, 18:37
af møffe
Kender da en marelli der er brugt meget til bane biler, sammen med de er std leverede.