Side 3 af 3

: 30 okt 2011, 22:03
af Hartmann
ae86 skrev:
HenrikGM skrev:Tror din motor oprindeligt kører COP, og AEM bygger den om til wasted spark.

Nogle gang byder det på problemer at bygge wasted om til COP, kun FYI.


Besvær ved ombygning af wasted til cop burde være åbenlyst (hvis man ved hvad cop og wasted er) .. men mener du ikke cop til wasted i ovenstående ??


har ikke 100% styr på hvad det er .. kun at den gnister 2 gange og at AEM har kørt sådan på de første styringer

men hvad det gør "godt" for ved jeg ikke rigtigt .. men er på jagt :reading: :grin:

: 30 okt 2011, 22:14
af Runesm
Hartmann - læs lige den private besked jeg har sendt til dig :) Ved hvem der har lavet den bil der

: 31 okt 2011, 06:58
af HenrikGM
Hartmann skrev:
HenrikGM skrev:Tænker at det kabelmod måske kan være lavet i forbindelse med skift til AEM motorstyringen.

Du kan nok læse om det i et originalt ledningsnetdiabgram. Tror din motor oprindeligt kører COP, og AEM bygger den om til wasted spark.

Nogle gang byder det på problemer at bygge wasted om til COP, kun FYI.


hej henrikGM

Ja det har jeg tænkt på, skal man tage det som noget positivt hvis den er bygget om til wasted-spark ?

og hvad problemer kan man støde ind i ?

FYI ..den må du lige forklare :reading:


Du støder ofte i den udfordring at wasted spark på COp spoler tvinger spolerne til at gniste dobbelt så tit.
Det fører så til vanskeligheder med at få energi nok i gnisten og/eller sære udsættere.

Bemærk jeg siger ikke det ikke kan lade sig gøre, men jeg siger det er en unødig fejlkilde. Kunne ikke drømme om at lave wasted på den måde, uden at scope spolerne(for at se om det er tid/energi nok)

Men wasted er meget lettere at montere. Ingen second-trigger, simplere opsætning, osv.