Sådan justerer du dine Weber DCOE

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
r_uldal
Medlem
Indlæg: 231
Tilmeldt: 01 apr 2006, 23:19

#21 Indlæg af r_uldal »

Aner det ikke har aldrig prøvet dem. Umiddelbart ville man jo tro at flow ved alt andet end fuld gas ikke vil være optimalt, men omvendt set får du jo 100% rent flow ved åbent spjæld
Mvh
Ruben
Bufas
Senior Medlem
Indlæg: 332
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

#22 Indlæg af Bufas »

r_uldal skrev:Aner det ikke har aldrig prøvet dem. Umiddelbart ville man jo tro at flow ved alt andet end fuld gas ikke vil være optimalt, men omvendt set får du jo 100% rent flow ved åbent spjæld


Netop. Men spørgsmålet er så om flowet er så meget dårligere end et sæt spjæld med en aksel og et spjæld midt i. Måske det var noget for HenrikGM og måle. Det er jo bare en almindelig kugleventil der skal testes kontra et spjældhus i samme størrelse.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#23 Indlæg af HenrikGM »

Bufas skrev:
r_uldal skrev:Aner det ikke har aldrig prøvet dem. Umiddelbart ville man jo tro at flow ved alt andet end fuld gas ikke vil være optimalt, men omvendt set får du jo 100% rent flow ved åbent spjæld


Netop. Men spørgsmålet er så om flowet er så meget dårligere end et sæt spjæld med en aksel og et spjæld midt i. Måske det var noget for HenrikGM og måle. Det er jo bare en almindelig kugleventil der skal testes kontra et spjældhus i samme størrelse.


Jo, kom med en af hver, så kan det godt lade sig gøre...
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
VAG mekaniker
Senior Medlem
Indlæg: 353
Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Geografisk sted: fyn kerteminde

#24 Indlæg af VAG mekaniker »

HenrikGM skrev:
Bufas skrev:
r_uldal skrev:Aner det ikke har aldrig prøvet dem. Umiddelbart ville man jo tro at flow ved alt andet end fuld gas ikke vil være optimalt, men omvendt set får du jo 100% rent flow ved åbent spjæld


Netop. Men spørgsmålet er så om flowet er så meget dårligere end et sæt spjæld med en aksel og et spjæld midt i. Måske det var noget for HenrikGM og måle. Det er jo bare en almindelig kugleventil der skal testes kontra et spjældhus i samme størrelse.


Jo, kom med en af hver, så kan det godt lade sig gøre...

And the winner is :wink: :?:
v/h Peter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#25 Indlæg af HenrikGM »

Ingen eksempler at teste på i den retning, så svaret hænger i vinden...
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Bufas
Senior Medlem
Indlæg: 332
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

#26 Indlæg af Bufas »

HenrikGM skrev:Ingen eksempler at teste på i den retning, så svaret hænger i vinden...


Min fejl jeg ikke lige fik skrevet en bemærkning om hvornår det er muligt.

Det skal lige times, da jeg sejler fra frederikshavn og bor i Slagelse. Næste år kommer jeg til at tilbringe en del tid deroppe, så der finder vi stumperne og så kontakter jeg dig så vi kan se hvornår det passer. Som mit program ser ud så vil Marts være en meget sandsynlig måned.
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#27 Indlæg af lqs »

man skal nok lige huske at tænke på at et sæt 45mm karboratorer, sjældent har over et 40mm hul igennem. medens et sæt 45mm spjældhuse har en lysning på Ø45 hele vejen igennem.
skal flowet blive ens... er det tæt på man skal sammenligne 48mm karboratorer med 40mm spjældhuse. 45mm spjældhuse tror jeg bestemt vil flowe en del mere end 48mm karbonader.
det flow der er at tjene på (dyre) rullespjælde, tjenes nok nemt ind på 2mm extra diameter på et alm spjæld.
MVH søren
Bufas
Senior Medlem
Indlæg: 332
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

#28 Indlæg af Bufas »

Jeg vil forsøge at finde stumper der ligger så tæt på hinanden som muligt i diameter. Såfremt det bliver en karburator bliver det det jeg er ved at ombygge til spjældhuse. Men der er lidt spor i der muligvis kan forstyrre flowet, så det kan godt være det bare bliver et almindeligt enkelt gasspjæld.
Men det kommer an på hvad vi lige kan finde der passer sammen.
Besvar