Side 3 af 3
: 22 okt 2011, 20:02
af KDW
HenrikGM skrev:Prøv lige engang at tænke lidt her....
450volt, 200A, det er 90KW effekt(det er over 100hk!). Det skal trækkes ud af ledningsnettet forsynet af oprindeligt 12volt. Det er i runde tal 7500Ampere v 12volt.
Det er ret imponerende specs, særligt hvis man tænke på at batteriet der forsynet den nok max kan levere 800A i kortslutning.
Jeg tror stadigt der er nogen der har fiflet med tallene...
Hvor stor en sikring har du på forsyningen til dette tændingsanlæg?
Hvorfor går du så ikke bare ind og skriver til Motec på deres forum?
http://www.motec.com/forum/
http://www.motec.com/ignition/cdimodules/
http://www.motec.com/filedownload.php/?docid=1897
: 22 okt 2011, 20:43
af Westmus
HenrikGM skrev:Jeg tror stadigt der er nogen der har fiflet med tallene...
Ski' da hul hvilke spec fabrikanten opgiver bare skidtet virker. Der er jo intet unormalt i at der er lidt kreativitet indover når reklameafdelingen skal skrive dokumentationen. Ligesom når politikerne bruger tal fra statistikker. Tallene er rigtige nok, men......
En dragrace CDI boks fra MSD er opgivet til at trække 36A ved 12000omdr. og levere 480 Volt og 315-345 mJ per spark. Men selv de alm CDI bokse fra giver nu altså en aldeles skummelt udseende gnist. Kender et par stykker der har prøvet at få stød af sådan nogle banditter og den ene (en mekaniker) har siden holdt STOR sikkerhedsafstand til tændingsdele hvis motoren er i gang og der er sådan noget kram monteret! Det føler han vist ikke spor trang til at opleve igen!:D
: 22 okt 2011, 22:22
af HenrikGM
hov, nu kom gnistenergien med i argumentationen. Ligepludselig blev det målbart hvad en kraftig gnist er.
Jeg opfordrer kun til at folk tænker sig om når de køber noget. et tændingsanlæg der er opgivet til at levere +100hk til tændrøret er interessant. Et der er opgivet til 300mJ lyder mere troværdigt i mine øjne.
: 22 okt 2011, 22:31
af KDW
HenrikGM skrev:hov, nu kom gnistenergien med i argumentationen. Ligepludselig blev det målbart hvad en kraftig gnist er.
Jeg opfordrer kun til at folk tænker sig om når de køber noget.
Tak for tippet.. Det plejer jeg nemlig ikke at gøre.
: 22 okt 2011, 23:55
af Westmus
HenrikGM skrev:Jeg opfordrer kun til at folk tænker sig om når de køber noget.
Synes tit tænding er noget med nogle vilde tal som sikkert sælger men i praksis garanteret har mindre betydning. Ala en 50.000V tændspole jo nok må være bedre end en 40.000V tænker folk. De op til 200A Motec opgiver er sikkert en eller anden ultra kortvarig spidsstrøm der er muligt at måle under de rigtige forhold.
Hov Motec skriver jo "More than 100 millijoules of energy is available per spark" åhr hvad, så kan man jo nok køre stærkere med en MSD dragrace boks den er jo opgivet til at give næsten 3 gange så meget sovs!

..
: 24 okt 2011, 13:00
af suprahks
det er også det sæt jeg har set på.. men nu har jeg hørt der skal være et slut trin på hmm jeg ved bare ikke meget om det her med el
: 24 okt 2011, 18:38
af HenrikGM
Westmus skrev:HenrikGM skrev:Jeg opfordrer kun til at folk tænker sig om når de køber noget.
Synes tit tænding er noget med nogle vilde tal som sikkert sælger men i praksis garanteret har mindre betydning. Ala en 50.000V tændspole jo nok må være bedre end en 40.000V tænker folk. De op til 200A Motec opgiver er sikkert en eller anden ultra kortvarig spidsstrøm der er muligt at måle under de rigtige forhold.
Hov Motec skriver jo "More than 100 millijoules of energy is available per spark" åhr hvad, så kan man jo nok køre stærkere med en MSD dragrace boks den er jo opgivet til at give næsten 3 gange så meget sovs!

Denne opgivning af spidseffekter er altid vældigt misvisende. Feks kunne man opgive en MS til at kunne trække 2x84A på dysedriveren. Det bliver alligevel til et par dyser eller 3. I virkeligheden er det ikke sådan, og jeg har da hellerikke set det reklameret ud.
: 25 nov 2011, 23:16
af VAG mekaniker
KDW skrev:HenrikGM skrev:hov, nu kom gnistenergien med i argumentationen. Ligepludselig blev det målbart hvad en kraftig gnist er.
Jeg opfordrer kun til at folk tænker sig om når de køber noget.
Tak for tippet.. Det plejer jeg nemlig ikke at gøre.
Vil det sige du skal til at købe nyt grej til din bil, hvis du ikke har tænkt dig om med det har købt end til videre?
: 25 nov 2011, 23:24
af VAG mekaniker
Westmus skrev:HenrikGM skrev:Jeg tror stadigt der er nogen der har fiflet med tallene...
Ski' da hul hvilke spec fabrikanten opgiver bare skidtet virker. Der er jo intet unormalt i at der er lidt kreativitet indover når reklameafdelingen skal skrive dokumentationen. Ligesom når politikerne bruger tal fra statistikker. Tallene er rigtige nok, men......
En dragrace CDI boks fra MSD er opgivet til at trække 36A ved 12000omdr. og levere 480 Volt og 315-345 mJ per spark. Men selv de alm CDI bokse fra giver nu altså en aldeles skummelt udseende gnist. Kender et par stykker der har prøvet at få stød af sådan nogle banditter og den ene (en mekaniker) har siden holdt STOR sikkerhedsafstand til tændingsdele hvis motoren er i gang og der er sådan noget kram monteret! Det føler han vist ikke spor trang til at opleve igen!:D
Jeg har også prøvet at få stød et par gange - men jeg kunne nu ikke rigtig mærke forskel på tændnings anlæg med platin eller det med cop....
Gå efter gnist tiden i stedet for tændspændning
mvh peter som har skiftet flere hunderede tændspoler.........