Side 3 af 3

: 07 apr 2011, 19:42
af Spirillen
HenrikGM skrev:
Spirillen skrev:Vil også anbefale anden motorstyring, men man skal altså ikke forklejne K-jetten helt!
Den kan sagtens pilles ved så den bliver sjov, med diverse finurligheder, men spørg feks. der hvor du køber B21ET, både Kurt og Heino kører med ca 300hk på K-jet, Kurt svjh. ved 1,3bar og Heino svjh. 1,1bar.
Jeg ved med sikkerhed, at du kan få en god snak og nogle gode råd hos dem!


B21ET laver 165hk med IC, K-jet, v. 0,6bar, og alt der spiller max normalt.

B21ET skal moddes heftigt for at lave 300hk ved 1,1bar. Er du sikker på den ydelse? Det er jo næsten 150NA hk.
Hvordan blev den opnået, hvilke specs på motoren?

Korrekt at Kjet KAN blive sjov, men det er bare ikke noget man fikser "bare lige", hvis man også vil have kørbarhed, osv.


Jeg kender ikke alle specs på motorene, men jeg kan til gengæld se, at jeg har ladet forstå det er en B21, undskyld for det.
MEN det er altså B23ET de bruger, begge med portet 405 top m/overstørrelse ventiler, T5 knast, K-jet indmaden er "hjemmelavet" i sverige og der er gnistet ud i dyserne, så de kan levere nok.

Jeg kan ikke huske hvilke turboer der sidder på, mener det er T3/4.

Bilerne bliver jævnligt målt og justeret på deres eget rullefelt, så tallene er rigtige nok.

Kurt har iøvrigt haft bøvl med, at ventilsæderne falder ud?

: 07 apr 2011, 22:04
af HenrikGM
arh, ok, det gør en forskel!

Gnistret Kjet er ikke en helt billig fornøjelse, men virker fint.

hvor meget er sæderne på overmål?

Man kan godt lave visse tricks med overfladerne på sæderne der holder dem lidt bedre.

toppen kan være blevet blød også...

: 09 apr 2011, 20:15
af HenrikGM
B23E (eller A) fra 83-84 er indvendigt identiske med B23ET, eller B21ET.

Kun stemplerne er forskellen.

Som sugemotor er stemplerne usædvanligt tunge, med ret tykt topdeck.

DVS:

Man KUNNE komme i tanke om at bygge en lowbudget højtydende turbomotor baseret på den motor.
Opskrift:
Af med toppen, udvid forbrændingskammeret så squish arealet bliver halveret. På med toppen igen, brug en STD (som i standard!) toppakning. Find K-knast.
Find 940 manifold, og vælg en T3 turbo med stor varmside(bigger is better)
Stor kina IC, gerne en 76mm tyk sag.
Motorstyring, E-motors manifold, dyser på min. 465cc

Hvis man har lidt tålmodighed kan disse stumper samles for under 10k incl motor til en motor der pålideligt vil lave +300hk med fin brændstoføkonomi i en daily driver.

: 09 apr 2011, 20:16
af lqs
med HKS BOV bliver det så 13000kr!