Side 3 af 4

: 30 jan 2011, 11:43
af namit
Jeg ville give den en chance, hvis dit svinghjul har slidspor går der lige lidt tid inden lamelen har slidt sig til og har fuld kontakt. lidt ligesom nye bremseklodser på gamle skiver.

Mvh. Tim

: 30 jan 2011, 11:59
af Spirillen
namit skrev:Jeg ville give den en chance, hvis dit svinghjul har slidspor går der lige lidt tid inden lamelen har slidt sig til og har fuld kontakt. lidt ligesom nye bremseklodser på gamle skiver.

Mvh. Tim


Det er ikke lamellen der slider sig til, men svinghjulet!

Jeg kører selv med sintermetal, men med forstærket trykfod, og det virker som det skal.

Men hvis du ikke trykker hårdt (nok) på lamellen, skrider den, og slider vildt på svinghjulet.

Hvor lang tid der går, inden du har slidt den milimeters penge af, så du har fuld udnyttelse af din originale trykfod aner jeg ikke?(jeg ville nok lige hive svinghjulet en tur i drejebænken istedet)

: 30 jan 2011, 12:35
af Volvo-Dennis
Nu har jeg så kørt et smut ud på værkstedet i dag, og der har intet været! Det er altså sært.. Men sådan kan man blive overrasket.
Ved fuld ladetryk, er der ingen slinger i valsen længere.. :)

: 01 feb 2011, 17:30
af Volvo-Dennis
Så er den gal igen, på vej ned af en motorvejstilkørsel i dag gled den helt tosset. Hvordan kan det være at sådan noget lort kører perfekt i flere dage, og pludselig skaber sig sådan?

: 01 feb 2011, 18:00
af Morten VJ
En ændrin i kørestil måske?
Min gamle kobling gled.
Når jeg kørte i 3 eller 4 gear og besluttede mig for at accelrere.
dvs ca 100 km/t i 4 gear, det svarer til ca 3000 omdrejninger, overgangen til fuldt ladetryk, og den gled.
Kørte man den frisk op igennem gearene så var der intet at bemærke.
Så det tyder på at der er en moment og tidsrum inde i billedet.

MVH

Morten

: 01 feb 2011, 21:24
af Volvo-Dennis
Hej Morten.

Det er præcis sådan det er. Hvis den får noget gas op igennem gearene, så går det. Men Hvis man kører ca. 80-100 i 4, og træder speederen i bund, så glider den.

: 01 feb 2011, 21:40
af HenrikGM
Volvo-Dennis skrev:Hej Morten.

Det er præcis sådan det er. Hvis den får noget gas op igennem gearene, så går det. Men Hvis man kører ca. 80-100 i 4, og træder speederen i bund, så glider den.


Det er lige netop derfor at en seriøs koblingsproducent ikke opgiver den i hk, men i Nm.

Gør den også det, hvis du kører 100 i 3. og derfra bunder den?

: 01 feb 2011, 22:14
af Volvo-Dennis
Den gjorde det ikke i 3 gear i dag, for prøvede også at gearne ned i 3, og så fyre til den. Men den gør det faktisk kun i 4 gear. Når man kører 50-60 km/t, og træder speederen i bund, så er er bid, men så snart der bare er skyggen af ladetryk, så glider den helt tosset.
Da den begyndte at glide slap jeg selvfølgelig gassen, prøve at give gas igen, men den gled med det samme igen.

: 01 feb 2011, 23:44
af HenrikGM
den er tæt for olie i bagerste pakdåse, ikke?

: 02 feb 2011, 13:37
af Volvo-Dennis
Jo, den bageste pakdåse er også tæt. Der er ikke noget olie smidt i koblingshuset.