Gammel Volvo B23XX og Sintermetal kobling - Tilkøring??
Redaktør: Moderatorer
-
Spirillen
- Senior Medlem
- Indlæg: 365
- Tilmeldt: 24 maj 2005, 10:16
- Geografisk sted: Horsens
namit skrev:Jeg ville give den en chance, hvis dit svinghjul har slidspor går der lige lidt tid inden lamelen har slidt sig til og har fuld kontakt. lidt ligesom nye bremseklodser på gamle skiver.
Mvh. Tim
Det er ikke lamellen der slider sig til, men svinghjulet!
Jeg kører selv med sintermetal, men med forstærket trykfod, og det virker som det skal.
Men hvis du ikke trykker hårdt (nok) på lamellen, skrider den, og slider vildt på svinghjulet.
Hvor lang tid der går, inden du har slidt den milimeters penge af, så du har fuld udnyttelse af din originale trykfod aner jeg ikke?(jeg ville nok lige hive svinghjulet en tur i drejebænken istedet)
! ! FRI BANE FULD HANE ! !
IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!
IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!
- Volvo-Dennis
- Senior Medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
- Geografisk sted: Syddjurs
- Volvo-Dennis
- Senior Medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
- Geografisk sted: Syddjurs
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
En ændrin i kørestil måske?
Min gamle kobling gled.
Når jeg kørte i 3 eller 4 gear og besluttede mig for at accelrere.
dvs ca 100 km/t i 4 gear, det svarer til ca 3000 omdrejninger, overgangen til fuldt ladetryk, og den gled.
Kørte man den frisk op igennem gearene så var der intet at bemærke.
Så det tyder på at der er en moment og tidsrum inde i billedet.
MVH
Morten
Min gamle kobling gled.
Når jeg kørte i 3 eller 4 gear og besluttede mig for at accelrere.
dvs ca 100 km/t i 4 gear, det svarer til ca 3000 omdrejninger, overgangen til fuldt ladetryk, og den gled.
Kørte man den frisk op igennem gearene så var der intet at bemærke.
Så det tyder på at der er en moment og tidsrum inde i billedet.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- Volvo-Dennis
- Senior Medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
- Geografisk sted: Syddjurs
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Volvo-Dennis skrev:Hej Morten.
Det er præcis sådan det er. Hvis den får noget gas op igennem gearene, så går det. Men Hvis man kører ca. 80-100 i 4, og træder speederen i bund, så glider den.
Det er lige netop derfor at en seriøs koblingsproducent ikke opgiver den i hk, men i Nm.
Gør den også det, hvis du kører 100 i 3. og derfra bunder den?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- Volvo-Dennis
- Senior Medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
- Geografisk sted: Syddjurs
Den gjorde det ikke i 3 gear i dag, for prøvede også at gearne ned i 3, og så fyre til den. Men den gør det faktisk kun i 4 gear. Når man kører 50-60 km/t, og træder speederen i bund, så er er bid, men så snart der bare er skyggen af ladetryk, så glider den helt tosset.
Da den begyndte at glide slap jeg selvfølgelig gassen, prøve at give gas igen, men den gled med det samme igen.
Da den begyndte at glide slap jeg selvfølgelig gassen, prøve at give gas igen, men den gled med det samme igen.
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
den er tæt for olie i bagerste pakdåse, ikke?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- Volvo-Dennis
- Senior Medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
- Geografisk sted: Syddjurs