: 18 sep 2010, 23:03
TB206HDI
Burde jeg kende dig??
Hvis du vil tilbyde 108 hjulheste på dine chip,skal vi så måle den på det felt jeg har hvor der er stor eller lille rullemodstand,på grund af felternes forskellighed
skal vi have 25-eller 45 psi tryk i dækkene, jeg målt 15 hk forskel,i hjulheste med disse tryk,det var en BMW med 160 hk. altså næsten 10% måleforskel ved at pumpe mere luft i hjulene ,skal det være med 14 tommer standardhjul eller 18 tommer brede tunge hjul,hvor der er en masse inerti i hjulene
I min verden kan hjulheste ikke bruges til ret meget,ud over at vide at der ihvertfald er flere hjulheste til rådighed på asfalten end der vises på et rullefelt
Eller hvis der trimmes på en bil kan man se måleforskel ved div. trim,hvis det er det man vil se ,er det da ok med hjulheste,så behøver man heller ikke at spilde tid på at vente på nedløbet,bortset fra at hvis man trimmer feks plus 100 hk. vil dækket måske deformere så meget, at den reelle trimforbedring måske var 110 hk
Iøvrigt kørte jeg til Århus med mit rullefelt kl. 06,30 i morges kom hjem kl. 20.00 , Har lige spist en af fru Knudsen veltillavet dyrekølle og fået et par glas rødvin,skal nu i bad og seng,og så i den kommendene uge forberede at i kommer til mit træf på lørdag, så i hører nok ikke meget fra mig i næste uge
Men lad os afprøve nogle af jeres teorier omkring effekt måling
Mvh Otto
Burde jeg kende dig??
Hvis du vil tilbyde 108 hjulheste på dine chip,skal vi så måle den på det felt jeg har hvor der er stor eller lille rullemodstand,på grund af felternes forskellighed
skal vi have 25-eller 45 psi tryk i dækkene, jeg målt 15 hk forskel,i hjulheste med disse tryk,det var en BMW med 160 hk. altså næsten 10% måleforskel ved at pumpe mere luft i hjulene ,skal det være med 14 tommer standardhjul eller 18 tommer brede tunge hjul,hvor der er en masse inerti i hjulene
I min verden kan hjulheste ikke bruges til ret meget,ud over at vide at der ihvertfald er flere hjulheste til rådighed på asfalten end der vises på et rullefelt
Eller hvis der trimmes på en bil kan man se måleforskel ved div. trim,hvis det er det man vil se ,er det da ok med hjulheste,så behøver man heller ikke at spilde tid på at vente på nedløbet,bortset fra at hvis man trimmer feks plus 100 hk. vil dækket måske deformere så meget, at den reelle trimforbedring måske var 110 hk
Iøvrigt kørte jeg til Århus med mit rullefelt kl. 06,30 i morges kom hjem kl. 20.00 , Har lige spist en af fru Knudsen veltillavet dyrekølle og fået et par glas rødvin,skal nu i bad og seng,og så i den kommendene uge forberede at i kommer til mit træf på lørdag, så i hører nok ikke meget fra mig i næste uge
Men lad os afprøve nogle af jeres teorier omkring effekt måling
Mvh Otto