Ny turbo til ca 400hk?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#21 Indlæg af Mads B (dk) »

så er der lidt flere billeder..... wastegaten bliver et stk 35mm rør fra hver side som bliver samlet til en stor wg... men så er det forberedt til twin wg
Billede
Jesper H
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Geografisk sted: Sønderjylland

#22 Indlæg af Jesper H »

Det ser sku godt ud :)
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
Jack
Mester Medlem
Indlæg: 542
Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

#23 Indlæg af Jack »

Mads B (dk) skrev:så er der lidt flere billeder..... wastegaten bliver et stk 35mm rør fra hver side som bliver samlet til en stor wg... men så er det forberedt til twin wg


Ser sgu godt ud. Hvilken størrelse rør bruger du? Og tør du sige mål på udstødnings hullet i din manifold-flange? Har du bare brugt et rør der er så stort det når helt uden om det ovale hul, eller klemt røret lidt?
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#24 Indlæg af Mads B (dk) »

hullerne i topstykket er ca30x40 det rør jeg brugere er 36mm indv og trykket ovalt ved topstk
Billede
Jack
Mester Medlem
Indlæg: 542
Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

#25 Indlæg af Jack »

Er Jakob gået under jorden? ;-)

Nogen der tør give et bud på hvilke rør jeg burde bruge når hullerne i min udstødnings flange er 35mm x 48mm(ovalt hul) og mine 2 udstødnings ventilers er 14cm2 samlet pr cyl.
Tænker på hvilen størelse rør i ville bruge.
Hvad siger folk ang sort jern kontra rustfrit?

Vi har selv luret lidt rundt og fundet 48mm rør med 2,6 i gods, som giver indvendigt mål på 42,8. Da det rør har samme cm2 areal som de 2 udstødningsventiler tilsammen.
Dem kunne man evt give et lille "klem" så de passede på udstødnings-flangen. Men er det for voldsomt rør(størrelse)??
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#26 Indlæg af JPP »

Mads B (dk) skrev:JacobM hvad koster sådan en TS collector i sortjern ?


Jeg vil godt lige vente lidt med prisen. Indtil nu har vi bygget i rustfri til 4 cyl og 6 cyl. Svejset både udvendig og indvendig. Billeder og priser kommer som sagt snart på hjemmesiden - det gælder også i sort jern. Sort jern bliver noget billigere. Men det er mere tiden end materialet som laver prisen. Der er forholdsvis meget "håndværk" i at lave en ordentlig TS collecter - og det skal laves ordentligt, specielt hvis det skal være med små indgangsgrader. Det er ikke bare lige... der går meget mere tid end folk tror. Langt størstedelen af timerne til en komplet TS manifold ligger i collektorerne (collector til turbo + wg hvis single).

Mvh Jakob
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#27 Indlæg af JPP »

Der er 6 og 4 cyl på lager... her et par billeder...

Billede

Billede
Jack
Mester Medlem
Indlæg: 542
Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

#28 Indlæg af Jack »

Ser satme godt ud Jakob! Det vil helt klart spare folk for rigtig mange timer!!!
Martin!
Mester Medlem
Indlæg: 590
Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Geografisk sted: Fyn

#29 Indlæg af Martin! »

Lækkert stykke arbejder, der er lagt i dem :) Hvad størrelse (dia) rør er de lavet i..????
dykkerdahl
Senior Medlem
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Geografisk sted: Kbh
Kontakt:

#30 Indlæg af dykkerdahl »

Mål og priser.....?
Nissan 200sx
Besvar