Side 3 af 4

: 27 aug 2010, 18:15
af Ravnen
Gummispoiler skrev:Syntes at huske billeder på et tidspunkt af en stødstangs V6. Kører du stadig med stødstænger eller er det her cosWORTH spiller ind? Dvs. ingen stødstænger.


Ingen stødstænger, men hydrauliske lyftere og 24 ventiler. Cosworth har, da disse motorer blev lavet, været inde over alle dele, herunder forstærket blok, krumptap m.m.

: 27 aug 2010, 18:49
af møffe
Ravnen skrev:
Gummispoiler skrev:Syntes at huske billeder på et tidspunkt af en stødstangs V6. Kører du stadig med stødstænger eller er det her cosWORTH spiller ind? Dvs. ingen stødstænger.


Ingen stødstænger, men hydrauliske lyftere og 24 ventiler. Cosworth har, da disse motorer blev lavet, været inde over alle dele, herunder forstærket blok, krumptap m.m.


jeg kan lige indskyde at de std knast profiler i en 24V er noget jeg er blevet anbefalet at kopiere til min 16V ged. de skulle eftersigende ikke være helt dumme. noget med de har en del løft og ikke så mange grader.

det er prøvet på en norsk cos ged med GT3071 og 24 replica profiler.

: 28 aug 2010, 11:32
af Ravnen
møffe skrev:
Ravnen skrev:
Gummispoiler skrev:Syntes at huske billeder på et tidspunkt af en stødstangs V6. Kører du stadig med stødstænger eller er det her cosWORTH spiller ind? Dvs. ingen stødstænger.


Ingen stødstænger, men hydrauliske lyftere og 24 ventiler. Cosworth har, da disse motorer blev lavet, været inde over alle dele, herunder forstærket blok, krumptap m.m.


jeg kan lige indskyde at de std knast profiler i en 24V er noget jeg er blevet anbefalet at kopiere til min 16V ged. de skulle eftersigende ikke være helt dumme. noget med de har en del løft og ikke så mange grader.

det er prøvet på en norsk cos ged med GT3071 og 24 replica profiler.


9.5mm løft på begge sider

Ind. BTDC 8° / ABDC 62°

Ud. BBDC 56° / ATDC 14°

Overlap 22°

: 28 aug 2010, 18:12
af møffe
Ravnen skrev:
møffe skrev:
Ravnen skrev:
Gummispoiler skrev:Syntes at huske billeder på et tidspunkt af en stødstangs V6. Kører du stadig med stødstænger eller er det her cosWORTH spiller ind? Dvs. ingen stødstænger.


Ingen stødstænger, men hydrauliske lyftere og 24 ventiler. Cosworth har, da disse motorer blev lavet, været inde over alle dele, herunder forstærket blok, krumptap m.m.


jeg kan lige indskyde at de std knast profiler i en 24V er noget jeg er blevet anbefalet at kopiere til min 16V ged. de skulle eftersigende ikke være helt dumme. noget med de har en del løft og ikke så mange grader.

det er prøvet på en norsk cos ged med GT3071 og 24 replica profiler.


9.5mm løft på begge sider

Ind. BTDC 8° / ABDC 62°

Ud. BBDC 56° / ATDC 14°

Overlap 22°


problemet med den lillecos ged er at den max tillader 8.89mm løft på std fjedre..

: 29 aug 2010, 08:56
af Ravnen
møffe skrev:
Ravnen skrev:
møffe skrev:
Ravnen skrev:
Gummispoiler skrev:Syntes at huske billeder på et tidspunkt af en stødstangs V6. Kører du stadig med stødstænger eller er det her cosWORTH spiller ind? Dvs. ingen stødstænger.


Ingen stødstænger, men hydrauliske lyftere og 24 ventiler. Cosworth har, da disse motorer blev lavet, været inde over alle dele, herunder forstærket blok, krumptap m.m.


jeg kan lige indskyde at de std knast profiler i en 24V er noget jeg er blevet anbefalet at kopiere til min 16V ged. de skulle eftersigende ikke være helt dumme. noget med de har en del løft og ikke så mange grader.

det er prøvet på en norsk cos ged med GT3071 og 24 replica profiler.


9.5mm løft på begge sider

Ind. BTDC 8° / ABDC 62°

Ud. BBDC 56° / ATDC 14°

Overlap 22°


problemet med den lillecos ged er at den max tillader 8.89mm løft på std fjedre..


Sammenpressede fjedre?

: 29 aug 2010, 16:38
af Wildert
@Nick:
Vi fulgtes faktisk hjem fra rundkørslen i Roskilde til et stykke op af A6'eren. Husker ikke helt præcist hvor du rendte fra os, da jeg var noget groggy. Havde sat min co-pilot til at køre hjem fra Tønder, da jeg selv var for smadret efter en hel dag med rally inkl. halsbetændelse.

Anyway - grå Mondeo stc. med en autotrailer med en hvid Golf 2 med sorte detaljer på :-).

Og den der dødsstjerne er pænt ninja-forklædnings-kamæleon-agtigt sådan en mørk nat :-).

: 29 aug 2010, 16:51
af m power
hmm mon der snart kommer nogle tider fra dagen.
hvem vandt de forskellige klasser ?

: 29 aug 2010, 17:17
af luske
Ravnen skrev:
møffe skrev:
Ravnen skrev:
møffe skrev:
Ravnen skrev:
Gummispoiler skrev:Syntes at huske billeder på et tidspunkt af en stødstangs V6. Kører du stadig med stødstænger eller er det her cosWORTH spiller ind? Dvs. ingen stødstænger.


Ingen stødstænger, men hydrauliske lyftere og 24 ventiler. Cosworth har, da disse motorer blev lavet, været inde over alle dele, herunder forstærket blok, krumptap m.m.


jeg kan lige indskyde at de std knast profiler i en 24V er noget jeg er blevet anbefalet at kopiere til min 16V ged. de skulle eftersigende ikke være helt dumme. noget med de har en del løft og ikke så mange grader.

det er prøvet på en norsk cos ged med GT3071 og 24 replica profiler.


9.5mm løft på begge sider

Ind. BTDC 8° / ABDC 62°

Ud. BBDC 56° / ATDC 14°

Overlap 22°


problemet med den lillecos ged er at den max tillader 8.89mm løft på std fjedre..


Sammenpressede fjedre?


som i viklingerne røre ved hinanden ??

men fjedre er vel det mindste problem , det er lidt værre hvis man skal have sænket styr og sårn

ps ravn , kan godt lide din tilgang til tingene , jeg syntes sgu det er lidt sejt at forsøge at trække seriøse tal ud af en gammel stødstangsmaskine og da det fejler , så skrottes den til fordel for noget andet der heller ikke er prøvet i den målestok du nu er igang med :rock: det kan jeg kun tage hatten af for :D

MVH Luske

: 29 aug 2010, 17:34
af Ravnen
Wildert skrev:@Nick:
Vi fulgtes faktisk hjem fra rundkørslen i Roskilde til et stykke op af A6'eren. Husker ikke helt præcist hvor du rendte fra os, da jeg var noget groggy. Havde sat min co-pilot til at køre hjem fra Tønder, da jeg selv var for smadret efter en hel dag med rally inkl. halsbetændelse.

Anyway - grå Mondeo stc. med en autotrailer med en hvid Golf 2 med sorte detaljer på :-).

Og den der dødsstjerne er pænt ninja-forklædnings-kamæleon-agtigt sådan en mørk nat :-).


Så godt det ekvipage - det var altså dig...:gnaek:, jeg drejede af ved Jyllinge, hvor jeg bor.

: 29 aug 2010, 19:33
af møffe
luske skrev:
Ravnen skrev:
møffe skrev:
Ravnen skrev:
møffe skrev:
Ravnen skrev:
Gummispoiler skrev:Syntes at huske billeder på et tidspunkt af en stødstangs V6. Kører du stadig med stødstænger eller er det her cosWORTH spiller ind? Dvs. ingen stødstænger.


Ingen stødstænger, men hydrauliske lyftere og 24 ventiler. Cosworth har, da disse motorer blev lavet, været inde over alle dele, herunder forstærket blok, krumptap m.m.


jeg kan lige indskyde at de std knast profiler i en 24V er noget jeg er blevet anbefalet at kopiere til min 16V ged. de skulle eftersigende ikke være helt dumme. noget med de har en del løft og ikke så mange grader.

det er prøvet på en norsk cos ged med GT3071 og 24 replica profiler.


9.5mm løft på begge sider

Ind. BTDC 8° / ABDC 62°

Ud. BBDC 56° / ATDC 14°

Overlap 22°


problemet med den lillecos ged er at den max tillader 8.89mm løft på std fjedre..


Sammenpressede fjedre?


som i viklingerne røre ved hinanden ??

men fjedre er vel det mindste problem , det er lidt værre hvis man skal have sænket styr og sårn

ps ravn , kan godt lide din tilgang til tingene , jeg syntes sgu det er lidt sejt at forsøge at trække seriøse tal ud af en gammel stødstangsmaskine og da det fejler , så skrottes den til fordel for noget andet der heller ikke er prøvet i den målestok du nu er igang med :rock: det kan jeg kun tage hatten af for :D

MVH Luske


korrekt. dog har min deltidshelt Ahmed Bayjoo designet en AB07 knast med 8.85 i løft. den er bare små dyr.. ca 2500kr stk.

og der er ingen UKér der er prøvet dem på et lille setup som på min..

skide britter.