: 27 sep 2010, 19:11
Video video video ??? 
Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
http://powerforum.dk/
launch control, han skulle nok lige have blæst systemet igennemJack skrev:Var det anti-lag eller hvad, der blev blæst i hovedet på os lige inden den døde? For fuck den sagde svin! Var lige så jeg følte mit tøj blafrede!
Det er en tunet traktormotor konstrueret omkring 1974, dog er toppen nogle få år yngre.Jack skrev:I øvrigt nogle der har nogle motor specs på den røde escort? Bare lige for sjov for og høre lidt, for hold kæft en syg maskine hehe!
Oki sådan en b230 blok eller? Toppen så da rimelig moderne ud ellers. Er det en eller anden 16v top de så tilpasser? Syntes jeg har hørt om det trick før.HenrikGM skrev:Det er en tunet traktormotor konstrueret omkring 1974, dog er toppen nogle få år yngre.Jack skrev:I øvrigt nogle der har nogle motor specs på den røde escort? Bare lige for sjov for og høre lidt, for hold kæft en syg maskine hehe!
Motoren havde 116hk i sit std trim som sugemotor, og sad i noget så sindsoprivende som 240, 740 og 940.
Ærgeligt der ikke blev en rulning, og ærgeligt jeg ikke kunne være der i år
er der nogen ca-effekt på den ? og var der ikke noget med den kører/kørte methanol ??lqs skrev:ja, alm blok med lidt flydespartel. stadig vand i top af blok. masser af kinadele i motor.
en over 25år gammel top, med 16v. den startede som marinemotor.
om det er kinastempler eller kinastænger der gav op på feltet først? begge dele har været defekte de gange motoren har været åbnet, de sidste 2 1/2år. om det er to eller tre gange stænger og stempler har været skiftet, husker jeg ikke. ejerens planer med motoren, går nok i retning af bedre dele.
han har kørt en del i bilen de sidste år. bedste tid er 9,1 på 1/4mile og 5,8 på 1/8mile. tophastighed på 402m har egentlig ikke været højere end da han kørte fård ohc motor, med 8ventiler og 2liter....
MVH søren
Ja mente nok jeg kunne huske jeg stod på vandel for en del år siden, hvor han rodet en del med køler problemer lignede det. Der lå nemlig en DEJLIG ohc maskine i. Så kiggede lige lidt ekstra da jeg så den motor der.lqs skrev:ja, alm blok med lidt flydespartel. stadig vand i top af blok. masser af kinadele i motor.
en over 25år gammel top, med 16v. den startede som marinemotor.
om det er kinastempler eller kinastænger der gav op på feltet først? begge dele har været defekte de gange motoren har været åbnet, de sidste 2 1/2år. om det er to eller tre gange stænger og stempler har været skiftet, husker jeg ikke. ejerens planer med motoren, går nok i retning af bedre dele.
han har kørt en del i bilen de sidste år. bedste tid er 9,1 på 1/4mile og 5,8 på 1/8mile. tophastighed på 402m har egentlig ikke været højere end da han kørte fård ohc motor, med 8ventiler og 2liter....
MVH søren