Side 3 af 4

: 28 jul 2010, 07:30
af martin høj
-Pedersen- skrev:205 hk har jeg svært ved at argumentere imod. :rock:
Den må ha gået møj godt.

Den gik faktisk rigtig godt.
Grunden til det antal hk ligger i toppen.
og så kørte den med original 145 hk motor styring.

: 28 jul 2010, 12:07
af K-FINN
Har du lavet det ordenligt, det er jo ikke bare lave et hul i motorhjelm.
Meget vigtigt at det er tæt, altså imellem hjelm og IC.

: 28 jul 2010, 13:18
af Martez
http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=195691

De sidste billeder i højre række, der kan i se scoopet. Og det sidder placeret LIGE over IC'en. Har læst på nogen andre sidder, at folk smider et 7'er rør i og ikke 8'er rør som jeg blve anbefalet? Std. skulle der sidde en 6'er platinrør i vidst?

Den melder nemlig stadig fejl på motorlampen en gang i mellem, når den når op og rammer eller over de 4000 rpm mens den får gas.

: 28 jul 2010, 13:35
af Captain Slow
jeg har altid kørt med bcr8es på agz og andre trykmotorer, og er fuldt ud tilfreds,

husk nu på at dit ic sytem kun virker når bilen er i bevægelse, og her tænker jeg ikke på bykørsel med 40-50 km/t for der vil strålevarmen fra motoren overvinde den smule lufthastighed der skabes ned gennem scoopet.

det er en skidt skidt løsning, "en interwarmer" som de ofte kaldes.
det er også lavet på mr2, dog lidt bedre da der er mere airflow, og køleren sidder ikke over motoren, men stadig, er det hamrende elendigt,
har haft rullet nogle stykker, og effekttabet er stort mellem rulninger, selv om der er monteret en kraftig blæser under icén.

på med en spand vand :-)

: 28 jul 2010, 13:40
af Captain Slow
jamen hov,,, jeg så lige dit udstødnigs system ?

kompressor modellerne er født med 2 1/4" udstødninger, det ser ud til du kører med en 1 3/4"

det gør at den ikke kan komme af med alt det luft du sender ind i den,

jeg skiftede det originale ud med 2½" gennemstrømning, det gav en markant bedre respons, og lidt mere effekt

: 28 jul 2010, 14:21
af Martez
Ja, det er en std. AE101 udstødning? Den skal også skiftes når jeg får mulighed for det.

Men men men, den melder ikke kode 52 nu, den melder kode 42 og 43? Hvad fanden er det? Plus den stadig knitre og banker og kan fandeme ikke finde ud af hvorfor det ikke bare fungere!

: 28 jul 2010, 14:28
af Martez
42 Vehicle Speed Sensor

* No speed sensor signal to ECU when loaded driving condition with engine speeds 2000 to 5000 rpm. for 8 seconds or more.



* VSS
* ECU

43 Starter

* No starter signal to ECU when cranking in TEST mode. Terminal STA on ECU



* starter signal circuit
* starter relay
* ignition switch

Det siger ikke mig noget? Nogen der vil købe en billig Corolla :damn:

: 28 jul 2010, 14:57
af -Pedersen-
Du Mangler at lodde STA og SPD på boksen..
Tager 10 min, så er de fejl koder væk.

Mvh

: 28 jul 2010, 15:06
af Martez
Jeg mangler ski' ikke at lodde noget, det er Rene der har rodet med det? Jeg er ikke en helt med en loddekolbe i hånden? Men hvor og hvordan? Han har loddet en speedlimit defencer på, kan det have noget med det at gøre?

: 28 jul 2010, 15:06
af Martez
Og de koder, har de indvirken på motorgangen?