Side 3 af 4
: 24 jul 2010, 20:34
af ascona B (steffen)
Morten VJ skrev:Jeg ser tændings banken her.

Det indrammede.
Hvis jeg ikke tager meget fejl så er det udfræsningen til en indsugnings ventil.
Kanten er brændt væk, grundet tændings banken.
Preignition, eller selvantendelse.
Det virker mere som en meget stor skærebrænder.
Som lynhurtigt finder det svageste sted på stemplet og brænder et hul.
En Nb sonde kan kun vise 3 ting:
lambda 1, fed, og mager.
Så den er ubrugelig hvis man vil have en nøjaktig værdi.
Og man kan meget nemt komme ud på et sidespor, hvis man prøver at aflæse spændingen fra sensoren, uden at bruge andre kilder.
Varme tal på tændrør. prøv 2 varmetal koldere, og hvis det ikke kan holde sig rent ved tomgang-dellast, så prøv med 1 varmetal koldere.
MVH
Morten
hmm må lige hive den ordenlig ud i lyset og kigge på engang
PRS_Tremonti: sad lige og kiggede lidt på ebay, ja du har sku ret uk er rimelige billige, må sku sælge en af mine små brødre, så jeg kan få en wideband.

: 24 jul 2010, 21:46
af Slavteren
Morten VJ skrev:Jeg ser tændings banken her.

Det indrammede.
Hvis jeg ikke tager meget fejl så er det udfræsningen til en indsugnings ventil.
Kanten er brændt væk, grundet tændings banken.
Preignition, eller selvantendelse.
Det virker mere som en meget stor skærebrænder.
Som lynhurtigt finder det svageste sted på stemplet og brænder et hul.
En Nb sonde kan kun vise 3 ting:
lambda 1, fed, og mager.
Så den er ubrugelig hvis man vil have en nøjaktig værdi.
Og man kan meget nemt komme ud på et sidespor, hvis man prøver at aflæse spændingen fra sensoren, uden at bruge andre kilder.
Varme tal på tændrør. prøv 2 varmetal koldere, og hvis det ikke kan holde sig rent ved tomgang-dellast, så prøv med 1 varmetal koldere.
MVH
Morten
hmm, som steffen siger, så må de lige ud i lyset en gang til.. kan sagtens se det du peger på, mens det der er blevet peget på tidligere er den typiske overflade på stemplerne, der af en eller anden grund træder mere frem på billederne.
det var ikke meningen at nb skulle bruges til at få et nøjagtigt afr ud af, kun som en slags advarselslampe der skulle "lyse op" hvis blandingen ændrer sig til knapts så fed. men ser ud til at i har fået sparket ham hårdt nok i r**** til at der blir investeret i wb med det samme, så er det jo godt nok.

: 25 jul 2010, 22:26
af Jesper H
Sikker på jeres grund tænding har stået rigtigt?
: 26 jul 2010, 15:32
af Slavteren
der har ikke været grund til at tro andet, men ellers nej. bilen har været på rullerne i holeby inden konverteringen hvor den smed nøjagtig hvad den burde. MEN strømfordeleren er mærket meget grundigt op inden afmonteringen så det kan checkes bagefter. skal dertil siges at det føltes som om den holdt igen inden vi avancerede tændingen i trykdelen, men selfølgelig kan den rent teknisk godt ha stået lidt sent.
: 27 jul 2010, 18:28
af Jesper H
Nu er jeg ikke helt inde i det honda halløj

er det std. styringen man kan gå ind og mappe på?
Er mappet lavet til den høje kompression?
: 27 jul 2010, 20:34
af ascona B (steffen)
morten vj: kiggede lige stemplerne igennem og du har totalt ret... kan sige at stempel 2 faktisk er det værst er lige som om den er blevet smeltet glat på kanten af lommen, men dog ikke flækket
jesper: nej men zdyne er en plug and play løsning som passer på dit org lednings net.. tør ikke sige om det map var lavet til std komp,
: 27 jul 2010, 21:33
af Slavteren
mappet skulle være til helt oem motor.
z-dyne styringen er en ombygget honda boks fra en us model. man kan vel sige at det er en af forgængerne til alle de diy løsninger man kan få til honda ecu'er i dag så som crome osv. til at lave dem om til programmerbare. dog som en købt færdig løsning.
den er baseret på en ecu til det amerikanske marked der hedder pm6, hvilket gør at det rent faktisk virker ved direkte ombytning MEN vi har så valgt at ryde lidt op i tilslutningerne, da de ikke er 200 % ens plus pw0 nettet der ligger i bilen ike har en atmosfærisk føler som pm6 boksen har, så det er tilføjet. styringen virker fint og uden koder, og egentlig virkede den også fint inden oprydningen, dog med kode for manglende atmosfærisk tryk signal.
håber det kan besvare lidt spærgsmål. styringen er ikke "inde i varmen" hos honda folket længere da der nu kan fås smartere og mere komplicerede løsninger, så det kan være lidt svært at opsnuse info om den.
: 28 jul 2010, 01:05
af JPP
Umiddelbart så ser stemplet fint ud på toppen. Jeg har svært ved at se overfladen brudt her. Skal det være brudt er det i min optik hvor jeg har sat ring.
Anyway, det vil være godt hvis du kunne lave et billede af de raske stempler 1+2 sammen med billede af 3+4. Billed fra toppen, men også billeder fra siderne/skørterne for at se om de pga varme har udvidet sig og tungekysset forringerne.
Dertil på hvilken side af stemplet har stempel 3+4 brækket ringene. Er det op mod hinanden, samme mønster/side i forhold til udstødningsventiler, eller forskellige steder?
: 30 jul 2010, 18:06
af ascona B (steffen)
: 30 jul 2010, 22:38
af -Pedersen-
Helt anden ting er at, i har været dygtige til at få det til at fremstå som en std bil. Jeg tænker på trykrør igennem den orginale luftfilter kasse.
Og lur mig om turboer nem at se med det store varmeskjold.. ?
Ser spilme diskret ud
Mvh