Side 3 af 3
: 15 jun 2010, 16:15
af HenrikGM
Jeg har ikke hørt yderligere fra jer, så jeg går ud fra at problemet er knækket, og bilen kører. Var det denne weekend den skulle på banen?
: 16 jun 2010, 00:12
af grydesvamp
Det problem er i hvert fald løst.
Havde lidt knas med skift fra speed density til alpha N. Fuel mappet stod stadig til speed density selvom jeg havde rettet til alpha N i basic settings.
snakkede med palle /spirillen som var stødt på det samme problem, han havde blot rettet til alpha N i Ms config og så virkede det.. og det hjalp også her..
har været igang med at køre den ind her til aften, lige indtil det skruerne på det ene knasthjul raslede ud.. så ville den sjot nok ikke starte og gik underligt.. heldigvis var det "kun" 4 ud ag 5 der var faldet af så der var stadig styr på knasten i forhold til stempeltop og ventiler..
Jeg skal hilse og sige der er brøl på over 4000 omd og op til 8000
jeg tør ikke give den flere omdrejninger med hydrauliske ventiler, (hårde fjedre og en vild knast) Tror vi er meget tæt på grænsen af hvad hydraulikken kan klare..
: 16 jun 2010, 18:45
af HenrikGM
grydesvamp skrev:Det problem er i hvert fald løst.
Havde lidt knas med skift fra speed density til alpha N. Fuel mappet stod stadig til speed density selvom jeg havde rettet til alpha N i basic settings.
snakkede med palle /spirillen som var stødt på det samme problem, han havde blot rettet til alpha N i Ms config og så virkede det.. og det hjalp også her..

har været igang med at køre den ind her til aften, lige indtil det skruerne på det ene knasthjul raslede ud.. så ville den sjot nok ikke starte og gik underligt.. heldigvis var det "kun" 4 ud ag 5 der var faldet af så der var stadig styr på knasten i forhold til stempeltop og ventiler..
Jeg skal hilse og sige der er brøl på over 4000 omd og op til 8000
jeg tør ikke give den flere omdrejninger med hydrauliske ventiler, (hårde fjedre og en vild knast) Tror vi er meget tæt på grænsen af hvad hydraulikken kan klare..
Bilen kørte sådanset alphaN da den gik herfra, så den setting skulle ikke være et problem, medmindre i ikke havde fortalt det til megatune....
Den laver vel hellerikke yderligere effekt over 8000rpm, så det hjælper vel ikke at give den flere pisk?
Hvad gjorde i for at løse starterproblemet?(udover at tricket med at starte den med en stump ledning)
: 19 jun 2010, 11:04
af grydesvamp
trak ledningen om..
Max nm 5300omd 193 Nm.
Max hk 7300 omd (ca husker ikke helt) 196hk
: 19 jun 2010, 13:56
af HenrikGM
Går den ellers ok nu?
Den skal vel køre her i weekenden?
: 19 jun 2010, 21:43
af grydesvamp
Den går rigtig fornuftigt, dog havde martin (ejer) håbet på 20-30 hk mere men jeg tror ikke der er mere at hente som knasthjulene står lige pt, første rulning viste 146 hk og efter lidt justering af indsugningsknast hjulet havnede vi på de 196, og så løb vi tør for tid...
Ved fuld gas ligger afr på 12.3-12.5 og tænding på omkring 30 grader.. der var faktisk ikke den vilde forskel på 21 graders tænding og 30 graders.. jeg forstår det ikke helt, men der skal helt sikkert eksperimenteres her snart
Bilen kører denne weekend ja,
Så nu er der pause fra Nissan'en, Så denne weekend står på formula offroad opbygning. skal lige ha lavet plads så jeg kan være der i højden, og så ha bygget motoren færdig..
