Side 3 af 7

: 21 dec 2009, 20:07
af K-FINN
HEHE jo, skifter for hver 5000km.

: 21 dec 2009, 20:50
af dykkerdahl
Just because your mates use it and have had no problems is not a good enough reason to use it, your engine would prefer and benefit from the correct oil.

Cheers
Simon

Prøv at se hvad min guru siger til SYNTURO RACING SAE 10W60 i indlæg nr. 901-912
http://www.sxoc.com/vbb/showthread.php? ... ost4294581
Denne tråd er fra 2004 og er stadig aktiv med mere end 1000 indlæg.

Hvor varm bliver sådan BMW?

: 21 dec 2009, 21:20
af Slavteren
bruger helst mobil, dels fordi den er anbefalet af (og der slog alzheimeren lige til) ham der der har skrevet tuningsbøgerne..

fordi det er et produkt jeg af en eller anden grund har tillid til, og den som regel kan skafes til en fornuftig pris...

: 21 dec 2009, 21:20
af K-FINN
"Ingen af dem har endnu taget lejer med 10/60, men derimod set folk køre lejer af deres 2jzgte med den olie ham englænderen forslår på UK supra forum"

Så længe der ingen ændringer er i det, holder vi os til 10/60.

: 21 dec 2009, 21:26
af HenrikGM
Hvad foreslår bilfabrikanten du skal bruge til den aktuelle motor?

Har du ændret noget i motoren der i den forbindelse der kan retfærdiggøre at skifte olien, og i så fald i hvilken retning vil du gå og med hvilken begrundelse?

Prøv at komme med de 2 svar, så kan vi se om den kan drejes mere over på virkelighed, end på hvad kammeraterne gør på tanken. :wink:

Mange gange er det bedre med en billig olie, feks en landbrugsuniversalolie, fordi de bla stadigt indeholder visse interessante additiveringer som olie til personbilsmotorer (til moderne motorer) ikke må have grundet netop de fine normer på siden.
Det er derfor ikke ubetinget en fordel at den er godkendt af alle de nyeste standarder, modsat hvad folk normalt ellers går og forestiller sig!!

: 21 dec 2009, 21:44
af dykkerdahl
Supra MK4 skrev:"Ingen af dem har endnu taget lejer med 10/60, men derimod set folk køre lejer af deres 2jzgte med den olie ham englænderen forslår på UK supra forum"

Så længe der ingen ændringer er i det, holder vi os til 10/60.


Ok! Det bliver svært at argumentere imod....

: 21 dec 2009, 21:54
af K-FINN
dykkerdahl skrev:
Supra MK4 skrev:"Ingen af dem har endnu taget lejer med 10/60, men derimod set folk køre lejer af deres 2jzgte med den olie ham englænderen forslår på UK supra forum"

Så længe der ingen ændringer er i det, holder vi os til 10/60.


Ok! Det bliver svært at argumentere imod....


Kan jo også være en tilfældighed, men har ikke mod på og teste om det er :-)

Men må indrømme, jeg har overvejet en 10/50 istedet. Men igen, jeg kan ikke lade være med og tænke på at det holder fint i de andres, især den ene, helvede han er hård ved motor, RIGTIG hård.

: 21 dec 2009, 22:13
af dykkerdahl
HenrikGM skrev:Hvad foreslår bilfabrikanten du skal bruge til den aktuelle motor?

Har du ændret noget i motoren der i den forbindelse der kan retfærdiggøre at skifte olien, og i så fald i hvilken retning vil du gå og med hvilken begrundelse?

Prøv at komme med de 2 svar, så kan vi se om den kan drejes mere over på virkelighed, end på hvad kammeraterne gør på tanken. :wink:

Mange gange er det bedre med en billig olie, feks en landbrugsuniversalolie, fordi de bla stadigt indeholder visse interessante additiveringer som olie til personbilsmotorer (til moderne motorer) ikke må have grundet netop de fine normer på siden.
Det er derfor ikke ubetinget en fordel at den er godkendt af alle de nyeste standarder, modsat hvad folk normalt ellers går og forestiller sig!!


1:Nissan skriver vist 10W40 olie i 1992
2:Min motor yder næsten 100% mere uden bedre kølling og det gør at den lægger sig på 110 grader hvor den før lå lige under 100 grader.
Nu har jeg anskaffet mig en oliekøler, så efter ombygning mm. kommer der 5W40 olie på igen.

HenrikGM
Hvornår ville du selv bruge billig landbrugsuniversalolie?

: 22 dec 2009, 00:19
af Wankel
Jeg kører på Castrol Classic Mineralsk olie - 20w50 - 400 spir i Thansen for 5 liter.
Jeg kører dog så kun 100grader olie i min Mazda RX-7 takket være en dejlig stor standard oliekøler.

10.000 rpm - 90psi olietryk - 20-30 minutters no-mercy trackdaykørsel

I'm happy

: 22 dec 2009, 02:00
af Captain Slow
nu er "no mercy" i din termonologi jo ca. det samme som vi andre anser som rollatorfart :tooth:

så hvis du bare lige smører hjulene med et par dråber syrefri fra symaskinen så holder den gamle triangel nok længe :cooking: