Side 3 af 4
: 14 okt 2009, 10:37
af Martez
Har ikke prøvet det der som du har skrevet. Vil hellere få signal over com via MS. Der må være en anden mulighed end at klippe det hele i stykker
Er der ikke nogen der kan hjælpe mig med den boks og hvordan med com og sådan?
: 14 okt 2009, 10:42
af martin høj
Du skal jo ikke klippe det hele i stykker.
Det er meget nemt det jeg har skrevet.
Men hvis du er doven og ikke vil sætte dig en lille smule
ind i det så får du aldrig bil til og køre medmindre du får en
til og lave det for dig.
Bestil en tid hos turbomotor.dk
Så kan han sikkert hjælpe dig.
: 14 okt 2009, 11:28
af Martez
Doven? Aha. Så har jeg hørt den med.
Jeg oprettede emnet for at få hjælp til opsætning af computeren, sådan så jeg kunne få kontakt med MS. Men hvor f***** skal jeg vide det hele fra, når jeg er nybegynder? I har selv været på det stadie og der var sikkert en masse flinke folk der har lært jer hvordan og hvorledes, akkurat som jeg spørger herinde nu.
I siger det er nemt og ligetil, men hvordan jeg skal bære mig ad, har jeg ikke rigtig fået og vide endnu. Jo, med tunerstudio men det er åbenbart ikke det rigtige at bruge alligevel, får jeg så at vide? Derfor har jeg hentet megatune, men den skal åbenbart bruge nogen oplysninger. I bad om billeder af boksen så i måske kunne fortælle mig hvilken boks det var og så får jeg af vide at jeg kan få hjælp af turbomotor.dk. Brugbart svar, må jeg sige .. Manden er jo levende død - i alt fald ikke til at få kontakt med og slet ikke nogen svar man kan bruge til noget. Han er den mest kortfattede besvarer af mails jeg længe har set!
Omdr.-signalet bliver lavet permanent på et andet tidspunkt, da jeg skal have motoren ud og i en anden bil.
Nu drejer det sig om hvordan jeg får fat i boksen og får kontakt med den, så jeg midlertdigt kan se omdr. på skærmen så jeg kan få en korrekt og konkret rulning jeg kan bruge til noget.
Tak

: 14 okt 2009, 11:51
af martin høj
Ok.Du har hentet megatune.
Du har sat pc til din megasquirt.
Hvad sker der så når du har tændning og startet megatune op.
: 14 okt 2009, 12:17
af Wildert
Martez skrev:Doven? Aha. Så har jeg hørt den med.
Jeg oprettede emnet for at få hjælp til opsætning af computeren, sådan så jeg kunne få kontakt med MS. Men hvor f***** skal jeg vide det hele fra, når jeg er nybegynder? I har selv været på det stadie og der var sikkert en masse flinke folk der har lært jer hvordan og hvorledes, akkurat som jeg spørger herinde nu.
I siger det er nemt og ligetil, men hvordan jeg skal bære mig ad, har jeg ikke rigtig fået og vide endnu. Jo, med tunerstudio men det er åbenbart ikke det rigtige at bruge alligevel, får jeg så at vide? Derfor har jeg hentet megatune, men den skal åbenbart bruge nogen oplysninger. I bad om billeder af boksen så i måske kunne fortælle mig hvilken boks det var og så får jeg af vide at jeg kan få hjælp af turbomotor.dk. Brugbart svar, må jeg sige .. Manden er jo levende død - i alt fald ikke til at få kontakt med og slet ikke nogen svar man kan bruge til noget. Han er den mest kortfattede besvarer af mails jeg længe har set!
Omdr.-signalet bliver lavet permanent på et andet tidspunkt, da jeg skal have motoren ud og i en anden bil.
Nu drejer det sig om hvordan jeg får fat i boksen og får kontakt med den, så jeg midlertdigt kan se omdr. på skærmen så jeg kan få en korrekt og konkret rulning jeg kan bruge til noget.
Tak

Problemet er at vide hvilken version af MegaSquirt-koden der er i din boks. Hvis du forbinder med MegaTune og den "forventer" en anden version end den der er, så kan dine indstillinger ryge fløjten - også i boksen...
På ældre versioner er det overkommeligt, da MegaTune vil kunne fortælle dig versionen korrekt. Men på nyere versioner, så vil de ikke nødvendigvis rapportere korrekt, og så er du lynhurtigt på skideren.
Så har du den gamle opsætningsfil? Kender du versionen?
Hvis ikke, så risikerer du at smadre opsætningen og ikke kunne genskabe den. Derfor du skal have fat i ham der har lavet det - ellers kan det være at du skal HELT forfra.
: 14 okt 2009, 12:25
af Martez
Har ikke prøvet at starte noget op endnu, af frygt for at den mister oplysninger hvis jeg ikke har de korrekte data at give den.
Kan ikke få fat på den opsætningsfil, snakker ikke med tidligere ejer, og hvis jeg kan få fat i en, så kan jeg ikke være sikker på at det er den rigtige, da den har haft en del ejere siden den blev lavet.
Kan man slet ikke finde ud af det på andre måder?
: 14 okt 2009, 13:09
af Wildert
Martez skrev:Har ikke prøvet at starte noget op endnu, af frygt for at den mister oplysninger hvis jeg ikke har de korrekte data at give den.
Kan ikke få fat på den opsætningsfil, snakker ikke med tidligere ejer, og hvis jeg kan få fat i en, så kan jeg ikke være sikker på at det er den rigtige, da den har haft en del ejere siden den blev lavet.
Kan man slet ikke finde ud af det på andre måder?
Jeg kender dem ikke - men jeg vil ikke udelukke det.
Andre?
: 14 okt 2009, 13:14
af Martez
Man må da kunne fiske det ud af boksen på en eller anden måde?
Kan det være rigtig den skal "resettes" og så skal man starte forfra med mapning?
: 14 okt 2009, 19:58
af Escort 3
har du forsøgt at ringe og snakke med rene fra turbomotor når det nu er en boks fra ham...
: 14 okt 2009, 21:38
af HenrikGM
Martez skrev:Man må da kunne fiske det ud af boksen på en eller anden måde?
Kan det være rigtig den skal "resettes" og så skal man starte forfra med mapning?
Jeg vil tro at Turbomotor har en speciel code, men da boksen har været igennem xx forskellige, så er det helt umuligt at vide, når du ikke engang kender historikken.
Du kan måske svindle dig til at få dele af opsætningen ved en række tricks, men det er specialistviden og underalle omstændigheder et forsøg der måske ikke lykkes.