Side 3 af 7
: 15 aug 2009, 11:36
af Yugo Turbo
@ møffe...
fin moment kurve må man sige... lang og flad
: 15 aug 2009, 11:42
af møffe
og på alm købechip. afr er 11,9 ganske utroligt, havde det ikke været for min kobling så fik den 0,2bar mere.
det skal da også siges at mit setup er noget man bruger for at lave en del mere effekt. alle køre high boost på cos motore. jeg er mere til high flow.
: 15 aug 2009, 11:49
af Yugo Turbo
det ser i alt fald lækkert ud. hvis splynk kan få det til at se sådan ud, så bliver det en led vogn...
: 15 aug 2009, 19:57
af K-FINN
Yugo Turbo skrev:tror ikke du i grunden har prøvet at køre med en 2860 lader finn. men om du har eller ej kan jeg fortælle af egne erfaringer at det er en rigtig lækker turbo og den er ikke for lille hvis du sætter to på. det kan være at de folieturboer du kører med som skulle ligne 2860 er for små, det kan jeg ikke sige noget om...

Jeg vil sige en 2860 er alt for lille til 2L, når jeg kan lave 0,8 bar uden arm på WG, med min standard 1,5L..
Vil væde med jeg kan gøre det med en orginal garrett også.
Vi har også prøvet en orginal garrett på en 1,6L 20v, der kommer tryk tidlig, og den taber pusten ret hurtig ud på RPM..
Det er min erfaring.
: 15 aug 2009, 23:50
af Yugo Turbo
jamen så er vi jo bare ikke enige... min kørte fantastisk og dem jeg kender med den mølle er også meget tilfredse, faktisk må du være den første jeg har hørt om som har det som du siger.
: 15 aug 2009, 23:52
af K-FINN
Yugo Turbo skrev:jamen så er vi jo bare ikke enige... min kørte fantastisk og dem jeg kender med den mølle er også meget tilfredse, faktisk må du være den første jeg har hørt om som har det som du siger.
Syntes ikke lige jeg har skrevet nogle steder det er en dårlig turbo, men mener bare at den er for lille til det V8 projekt..
: 15 aug 2009, 23:55
af Yugo Turbo
nej jeg har heller ikke set det som om du siger at den er dårlig, men du siger den taber pusten og det kender jeg ikke nogen andre der mener og jeg selv er heller ikke enig. men sådan kan verden jo være så forskellig
: 16 aug 2009, 00:00
af K-FINN
Yugo Turbo skrev:nej jeg har heller ikke set det som om du siger at den er dårlig, men du siger den taber pusten og det kender jeg ikke nogen andre der mener og jeg selv er heller ikke enig. men sådan kan verden jo være så forskellig
At den taber pusten, mener jeg at på en 1,6L 20V, kan vi se flowet bliver dårligere ud på RPM, set i forhold til en turbo med størrer udstødningshus.
Jeg har prøvet 3 stk 4AGTE 1,6L med denne turbo, det var det samme alle 3 gange.
Og så er det jeg mener den vi få svært ved og flowe 2L....
Men som du selv siger, verden kan være forskellig..
: 16 aug 2009, 00:03
af Yugo Turbo
der er jo MANGE faktorer der spiller ind i den ligning...
mange faktorer som har med motoren at gøre, men et større hus er da ikke en dårlig ide. men huset der er da fint til mindst 300 hk. faktisk også derfor jeg foreslog dens storebror 2871 som alternativ.
: 16 aug 2009, 03:24
af Captain Slow
nogen kommentarer til dette ?
http://www.lextreme.com/st.html (primært måden manifolden er lavet på)
ud over at den ikke yder det jeg gerne vil,
dog er det opgivelser i rwhp, som jo ikke er den måde vi måler herovre.
min ide var at bruge den super T70 turbo jeg har på hylden
pros/cons ?
jeg er virkelig i tvivl om hvad der er den bedste fremgangsmåde,
det eneste jeg ikke er i tvivl om er at der er IKKE ret meget plads at boltre sig på