Side 3 af 5

..

: 17 jul 2009, 14:21
af BANDIT
Et hul på olie tilgang til turbo, på størrelse med spidsen af en kuglepen ,kan der komme en hel del olie ud af bare ved 10 sek i tomgang skal jeg hilse at sige :damn:

Re: ..

: 17 jul 2009, 17:57
af HenrikGM
BANDIT skrev:Et hul på olie tilgang til turbo, på størrelse med spidsen af en kuglepen ,kan der komme en hel del olie ud af bare ved 10 sek i tomgang skal jeg hilse at sige :damn:


Hvordan gik det til??

Re: ..

: 17 jul 2009, 18:53
af BANDIT
HenrikGM skrev:
BANDIT skrev:Et hul på olie tilgang til turbo, på størrelse med spidsen af en kuglepen ,kan der komme en hel del olie ud af bare ved 10 sek i tomgang skal jeg hilse at sige :damn:


Hvordan gik det til??


Undertegnede skulle skifte indsugningsmanifold og det skulle gå stærkt. Så den stålarmerede olieslange der går fra udtag til turbo kom lige i nærkontakt med + på min starter. Og så kom der sku olie :oops:

Re: ..

: 17 jul 2009, 18:58
af syncroGT
BANDIT skrev:
HenrikGM skrev:
BANDIT skrev:Et hul på olie tilgang til turbo, på størrelse med spidsen af en kuglepen ,kan der komme en hel del olie ud af bare ved 10 sek i tomgang skal jeg hilse at sige :damn:


Hvordan gik det til??


Undertegnede skulle skifte indsugningsmanifold og det skulle gå stærkt. Så den stålarmerede olieslange der går fra udtag til turbo kom lige i nærkontakt med + på min starter. Og så kom der sku olie :oops:


FLOT :up:

Re: ..

: 17 jul 2009, 19:05
af HenrikGM
BANDIT skrev:
HenrikGM skrev:
BANDIT skrev:Et hul på olie tilgang til turbo, på størrelse med spidsen af en kuglepen ,kan der komme en hel del olie ud af bare ved 10 sek i tomgang skal jeg hilse at sige :damn:


Hvordan gik det til??


Undertegnede skulle skifte indsugningsmanifold og det skulle gå stærkt. Så den stålarmerede olieslange der går fra udtag til turbo kom lige i nærkontakt med + på min starter. Og så kom der sku olie :oops:


Gik det så stærkt når alt kom til alt? :popcorn:

...

: 17 jul 2009, 19:05
af BANDIT
Tak, nej det tog lige en dags tid mere end beregnet at få en ny slange :D

: 17 jul 2009, 19:16
af Hojannes
Sådan noget lort jeg kan slet ikke finde utætheden....

Nogle der har gode råd?

Jeg selv er kommet frem til at det er omkring turboen, den er sjasket helt til ved ind og ud "olie" kileremmen har trukket en hel del olie rund så alt er sjasket...

Jeg er ved at være nået til det punkt hvor jeg motorvasker, hele lortet hælder nu olie på, ser om der kommer noget ud, gør der ikke drejer jeg nøglen så den lige starter op. Lyder det fornuftigt nok?

Fuck hvor jeg ikke gider den bil mere.... eller jo når den virker :)

: 17 jul 2009, 19:22
af BANDIT
Hojannes skrev:Sådan noget lort jeg kan slet ikke finde utætheden....

Nogle der har gode råd?

Jeg selv er kommet frem til at det er omkring turboen, den er sjasket helt til ved ind og ud "olie" kileremmen har trukket en hel del olie rund så alt er sjasket...

Jeg er ved at være nået til det punkt hvor jeg motorvasker, hele lortet hælder nu olie på, ser om der kommer noget ud, gør der ikke drejer jeg nøglen så den lige starter op. Lyder det fornuftigt nok?

Fuck hvor jeg ikke gider den bil mere.... eller jo når den virker :)



Det er næsten det eneste du kan gøre , det er ihvertfald den nemmeste løsning. Men kig lige det hele godt efter når den er blevet vasket. Så der ikke mangler noget, er faldet af/løs osv

: 17 jul 2009, 21:46
af audi_claus
3 muligheder i flg. mine egne erfaringer:
a) bøjet en plejl, så der gik en flis af blokken og olie blev skovlet ud af krumtappen, men det tog nogle minutter.
b) smeltet et stempel, så der pludselig var et kæmpe blow-by via krumtapudluftningen. Bilen dækket af hvid røg fra udstødning.
c) krumtapudluftning tilstoppet, så der ikke var luftveje ud - kun blokeret af olie, så den blev skudt ud i stedet. (fra udluftning og returløb fra catch-tank til bundkar) Kan give 1 liter olie på en enkelt dragracing-start hvis omdrejninger er høje (launch-kontakt svigtede = 7.400 rpm v gearskift) og ladetryk 2 Bar.
-
når nu der ikke nævnes andre muligheder -

: 18 jul 2009, 11:34
af klyfax
Claus, ingen af de ting forklare hvorfor den taber olie når den holder stille...