Supra MK4 skrev: Og du har målt alle de forskellige der er på markede, går jeg ud fra, når du skriver de kina modeller...
Som så mange andre ting fra kina, er der meget forskel på hvad du køber... Kunne faktisk være sjovt og lave en lille test..
Nej dog ikke, men de kina blæsere jeg har set, købt 3 forskellige steder har nu været ens, så tror de fleste af dem kommer fra det samme sted.
Det er altså ikke raket videnskab at konstatere at de ikke er noget særligt, selv den gamle sure viskose blæser på min bmw kølede bedre end sådan en 12" blæser.
Supra MK4 skrev: Og du har målt alle de forskellige der er på markede, går jeg ud fra, når du skriver de kina modeller...
Som så mange andre ting fra kina, er der meget forskel på hvad du køber... Kunne faktisk være sjovt og lave en lille test..
Nej dog ikke, men de kina blæsere jeg har set, købt 3 forskellige steder har nu været ens, så tror de fleste af dem kommer fra det samme sted.
Det er altså ikke raket videnskab at konstatere at de ikke er noget særligt, selv den gamle sure viskose blæser på min bmw kølede bedre end sådan en 12" blæser.
Viskose blæser er nu ganske glimrende.
På min supra MK4 er den orginale bedre en selv de dyreste blæsere man kan købe, så det er nok ikke det man skal sammenligne med...
Men derimod en DYR blæser, og en kina blæser.
Ville ikke blive forbavset hvis de er lavet samme sted.
Flere og flere "kendte" mærker dukker op i posten, direkte sendt fra kina, selv om varen er bestilt i USA....
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele
Du kunne jo bare som et forsøg prøve en knapt så fed olie. Det er vist ikke unormalt at når folk hælder noget "normal" olie på falder olietemperaturen samtidigt. Lidt populært sagt skal den "tykke" simpelthen arbejde hårdere for at kommer rundt i motoren = mere varme. Med mindre vi snakker rigtige baneracere, hvor de trods oliekølere tit roder med MEGET høje olietemperaturer ala 140-150 grader. "Tyk" olie er ikke lutter lagkage, ellers ville alle bilfabrikkerne jo med garanti forskrive det som standard.
Helt apropos forsøger samme biks faktisk i nedestående link at forklare hvorfor man måske lige skal overveje det mere end en gang, inden man hælder 10w/60 olie på en bil hvor instruktionsbogen siger noget andet, også selv om den måske er blevet kraftigt tunet!
Helt apropos forsøger samme biks faktisk i nedestående link at forklare hvorfor man måske lige skal overveje det mere end en gang, inden man hælder 10w/60 olie på en bil hvor instruktionsbogen siger noget andet, også selv om den måske er blevet kraftigt tunet!
Enhver ved jo at en dyr olie er langt bedre for motoren end en billig olie, basta....Ironi-off.
Han fortæller jo faktisk at man skal holde sig til manualen, medmindre man ved hvorfor man vil skifte viskositet, og det har han inderligt ret i. Det samme gør sig faktisk gældende rigtigt mange steder, herunder bolte, momenter, materialer, mirakkelmidler, olietryk,etc.
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Supra MK4 skrev: Viskose blæser er nu ganske glimrende. På min supra MK4 er den orginale bedre en selv de dyreste blæsere man kan købe, så det er nok ikke det man skal sammenligne med...
Men derimod en DYR blæser, og en kina blæser. Ville ikke blive forbavset hvis de er lavet samme sted. Flere og flere "kendte" mærker dukker op i posten, direkte sendt fra kina, selv om varen er bestilt i USA....
Ja de virker faktisk ganske og kan nok egenligt heller ikke sammenlignes med eldreven.
Men om du vil det eller ej så er der altså en hel del forskel selv om de så kommer fra samme fabrik.
Men ja meget andet bliver efterhånden lavet i kina. Har en stak fine MSD tændings dele liggende hvor der er sat et klistermærke uden på kasserne med "made i China"