Side 3 af 3

: 27 jun 2009, 15:23
af Jakobsen
Korrekt henrik en M46 holder ik til mange tæsk når effekten er på 300hk.. Men man skal lige huske at ændre gearingen på bagtøjet hvis man sætter en alm 5 trins BMW gearkasse på de køre 1:1 i femte gear. mener nogle M3 6 trins køre 0.8 i 6gear så den man man bruge..
Men der skal laves lidt hjemme fusk for at få den bmw gearkasse på, enten bruge adapter plade. Eller skære flangen af en volvo gearkasse og svejse den på bmw gearkassen

Syntes også en B230FT-FK er et rigtig godt alternativ til billige penge og der kan man nemt lave 300/350hk med små midler :D

: 27 jun 2009, 16:58
af kbonde
Har allerede besluttet mig for at bruge b234 motoren, så ingen ændringer der ;)

Tror planen bliver som søren foreslog, med sugeknaster og stor turbo, så må jeg støve en getrag m3 gearkasse frem et eller andet sted fra.
Er skam ikke bange for den mængde arbejde der ligger i det 8)

: 28 jun 2009, 00:26
af grydesvamp
i så fald har jeg en tom blok du kan låne til at centrere gearkassen med.

ikke alle bmw gearkasser er 1-1 i slutgear. m3 gearkasserne fra e30 modellerne er 1-1 i 4 gear.

m3 e36 modellerne er 1-1 i 5 gear.

320d e91 6 trins har 1-1 i 5 gear.

: 28 jun 2009, 00:43
af kbonde
grydesvamp skrev:i så fald har jeg en tom blok du kan låne til at centrere gearkassen med.

ikke alle bmw gearkasser er 1-1 i slutgear. m3 gearkasserne fra e30 modellerne er 1-1 i 4 gear.

m3 e36 modellerne er 1-1 i 5 gear.

320d e91 6 trins har 1-1 i 5 gear.


Lyder godt, kan være jeg lige ringer en af dagene så

: 28 jun 2009, 09:22
af m power
grydesvamp skrev:i så fald har jeg en tom blok du kan låne til at centrere gearkassen med.

ikke alle bmw gearkasser er 1-1 i slutgear. m3 gearkasserne fra e30 modellerne er 1-1 i 4 gear.

m3 e36 modellerne er 1-1 i 5 gear.

320d e91 6 trins har 1-1 i 5 gear.


e36m3 3,2L 6 trins har også også 1-1 i 5 gear , men de koster ca 10000kr

e46 330ci - e36m3 3,0L - e36 328i og nogle få e36 325i kører samme type gearkasse

: 28 jun 2009, 09:43
af HenrikGM
kbonde skrev:Har allerede besluttet mig for at bruge b234 motoren, så ingen ændringer der ;)

Tror planen bliver som søren foreslog, med sugeknaster og stor turbo, så må jeg støve en getrag m3 gearkasse frem et eller andet sted fra.
Er skam ikke bange for den mængde arbejde der ligger i det 8)


Sugeknasterne har du jo.

Hvilken årgang er maskinen?

GOD IDE!: Tandremmen på balanceakslerne har det med at knække. Ok for så vidt, hvis det ikke var fordi den flyver ind i tandremmen til knasterne, og vupti ventilsalat! Counter measures needed.
GOD IDE MERE!: Bolten i enden af drevet til oliepumpen er en 8.8. Dum ide. Skift den til 10.9 og øg momentet tilsvarende. Brug en anelse loctite af den type man bruger til limning af lejer mellem remhjulet og brystet det ligger an på. Med en anelse, så mener jeg det bogstaveligt! Du vil ikke have det på bolten!
Problemet er at anlæsfladens friktion med oem bolt er lige til øllet for at overføre det power der skal til for at trække pumpen. Så lidt ekstra opmærksomhed her kan godt svare sig.