Side 3 af 3
Pratik
: 11 apr 2009, 22:37
af Mark J
hehe ..
ja det er et større projekt.. i har endnu ikke kunne taget lysten fra mig

.. heldigvis da.. nu er jeg bare blevet mere opsat på det ..
Kunne være jeg skulle i en uges pratik hos en autolakere og få lidt tips og sådan

.. (Går på produktionsskole så ingen problem der ) ..
bilen
: 11 apr 2009, 22:38
af Mark J
http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=21850 <- i kan se bilen og dens orginale farve her ..
..
: 12 apr 2009, 16:53
af Mark J
altså den er jo den der bodorød, men skal jeg slibe den helt ned ? .. eller kan jeg godt male oven på denne røde ?
Re: ..
: 12 apr 2009, 21:04
af Wildert
Mark J skrev:altså den er jo den der bodorød, men skal jeg slibe den helt ned ? .. eller kan jeg godt male oven på denne røde ?
Du kan sagtens male over den røde. Som sagt: original lak fungerer fint som underlag.
Re: ..
: 13 apr 2009, 23:49
af JerrilD
Mark J skrev:altså den er jo den der bodorød, men skal jeg slibe den helt ned ? .. eller kan jeg godt male oven på denne røde ?
Bordeaux rød

hehe
Glæder mig til at se resultatet

: 01 maj 2009, 16:26
af -Pedersen-
Nu har jeg også kun lige skimtet igennem...
Syntes ikke at jeg har set nogle nævne noget om
Buler og fyller
Jeg har været med til at klargøre en del biler hos en autolakere efterhånden.
Vi plejer først at sætte bilen i dagslys, og finde ALLE buler (tro mig der er mange flere end du tror) efterhånden som du finder dem makere du dem med malertape.
Nu sliber du lige groft ned, og spartler dem alle.
Sliber dem lige hurtig af med en exentiasliber korn 150.
Derefter er det en god ide med at give bilen fyller... Ja eller, det er nærmest nødvendigt for et ordenlig resultat.
Fyller påsprøjtes med en koppistol med en stor dyse i btw.
Fylleren har mange foredele.
Du udjævner de fleste slibe ridser samt den grovere spartling.
Den virkere rust hæmmende
Er en god bund at lakere på.
Og er pokkers nem at slibe i selv med korn 240 og højere.
Husk at afblæse bilen i alle kanter og hjørner INDEN du begynder at lakere, og aftør den bagefter.
Selve lakerings prosessen er beskrevet retgodt i nogle af de overstående posts. Husk at male kanter og hjørner som det første.
Og tag dig nu god tid !!! forarbejdet afgøre alt !
: 03 maj 2009, 10:44
af Carsten 205 GTI 1,9 T
Som tilføjelse til de allerede glimrende indlæg, er der lidt læsestof, billeder, videoer osv. her;
http://www.mig-welding.co.uk/spray-painting.htm
: 03 maj 2009, 11:22
af John Sahl
Man får sgu helt lyst til at prøve
.
: 03 maj 2009, 21:39
af Ferrari Killer
Fed side....
Den falder lige på et tidspunkt hvor sådan en støtte er god at få!
