Buler og fyller
Jeg har været med til at klargøre en del biler hos en autolakere efterhånden.
Vi plejer først at sætte bilen i dagslys, og finde ALLE buler (tro mig der er mange flere end du tror) efterhånden som du finder dem makere du dem med malertape.
Nu sliber du lige groft ned, og spartler dem alle.
Sliber dem lige hurtig af med en exentiasliber korn 150.
Derefter er det en god ide med at give bilen fyller... Ja eller, det er nærmest nødvendigt for et ordenlig resultat.
Fyller påsprøjtes med en koppistol med en stor dyse i btw.
Fylleren har mange foredele.
Du udjævner de fleste slibe ridser samt den grovere spartling.
Den virkere rust hæmmende
Er en god bund at lakere på.
Og er pokkers nem at slibe i selv med korn 240 og højere.
Husk at afblæse bilen i alle kanter og hjørner INDEN du begynder at lakere, og aftør den bagefter.
Selve lakerings prosessen er beskrevet retgodt i nogle af de overstående posts. Husk at male kanter og hjørner som det første.
Og tag dig nu god tid !!! forarbejdet afgøre alt !