: 01 apr 2009, 13:10
Hej Lars.
Du har rigtigt meget ret i at man skal passe på ikke at jokke henover grænserne.
Jeg går ud fra vi står der hvor du mener der er tale om et køreteknisk arrangement her?
På miljøtilladelsen for vandel er der nogle interessante definitioner.
Feks :
Køreteknik: Kørsel med standardtypegodkendte køretøjer uden nogen form for modificering af motor og udstødningssystem.
Der står også at privatejede køretøjer ikke må anvendes.
Altså er det ikke køreteknik i kører iflg definitionerne i miljøgodkendelsen for Vandel.
På ErikWs side skrives der derimod om 130dB støjgrænser, og bladrer man lidt i det, så vil man se at det krav matcher 100% på definitionen på "Motorsport" i godkendelsen af Vandel.
Nu er Vandels Kalender ikke længere online, så jeg kan ikke bevise det, men ErikWs arrangemnet stod i Vandels kalender som Motorsport.
Så når vi snakker om hvad der er hvad, så er det svært.
Du bedyrer at der er tale om køreteknik, men der er købt og betalt for et motorsports arrangmenet.
De biler der er inviteret kan ikke føres til et køreteknisk arrangment på Vandel.
De støjgrænser i sætter op stammer fra et Motorsportsarrangement.
Der bliver bedyret at bek.827 ikke kan bruges pga dette er køreteknik og ikke motorsport, trods det er det der er købt.
Det ser unægteligt ud som om i ikke bare går kreativt tæt på linien, men en hel del over den.
Men det er ellers et godt trick at snuppe de bedste ting fra forskellige ting og kombinere dem bedst muligt, men jeg mangler stadigt argumentation for at dette skulle være gangbart uden at jokke enten politi eller miljø over tæerne.
Det kommer jo til at gå ud over andre end bare jer, hvis/når det går galt og nogen kommer galt afsted.
Mener du virkeligt, med din baggrund i DASU, m.v. at dette er at holde sig på den rigtige side af hegnet hvis du skal være helt ærlig?
Du har rigtigt meget ret i at man skal passe på ikke at jokke henover grænserne.
Jeg går ud fra vi står der hvor du mener der er tale om et køreteknisk arrangement her?
På miljøtilladelsen for vandel er der nogle interessante definitioner.
Feks :
Køreteknik: Kørsel med standardtypegodkendte køretøjer uden nogen form for modificering af motor og udstødningssystem.
Der står også at privatejede køretøjer ikke må anvendes.
Altså er det ikke køreteknik i kører iflg definitionerne i miljøgodkendelsen for Vandel.
På ErikWs side skrives der derimod om 130dB støjgrænser, og bladrer man lidt i det, så vil man se at det krav matcher 100% på definitionen på "Motorsport" i godkendelsen af Vandel.
Nu er Vandels Kalender ikke længere online, så jeg kan ikke bevise det, men ErikWs arrangemnet stod i Vandels kalender som Motorsport.
Så når vi snakker om hvad der er hvad, så er det svært.
Du bedyrer at der er tale om køreteknik, men der er købt og betalt for et motorsports arrangmenet.
De biler der er inviteret kan ikke føres til et køreteknisk arrangment på Vandel.
De støjgrænser i sætter op stammer fra et Motorsportsarrangement.
Der bliver bedyret at bek.827 ikke kan bruges pga dette er køreteknik og ikke motorsport, trods det er det der er købt.
Det ser unægteligt ud som om i ikke bare går kreativt tæt på linien, men en hel del over den.
Men det er ellers et godt trick at snuppe de bedste ting fra forskellige ting og kombinere dem bedst muligt, men jeg mangler stadigt argumentation for at dette skulle være gangbart uden at jokke enten politi eller miljø over tæerne.
Det kommer jo til at gå ud over andre end bare jer, hvis/når det går galt og nogen kommer galt afsted.
Mener du virkeligt, med din baggrund i DASU, m.v. at dette er at holde sig på den rigtige side af hegnet hvis du skal være helt ærlig?