Side 3 af 3

: 27 mar 2009, 10:39
af Juel
Ok, godt man har højohms så :)

: 27 mar 2009, 15:14
af HenrikGM
Juel skrev:Hvad så Henrik, må vi andre ikke høre hvad du gjorde? kan jo være det kan hjælpe os en anden gang :)


Min boks har jo indbygget flyback på printet, og det der blev lavet var direkte feedback fra dysernes 12V forsyning. Boksen har således fat ikke kun i "stel-enden" som normalt men også i forsyningsenden af dyserne. Boksen er forberedt til den situation, men koblingen er noget atypisk.

På en plastic bil mangler man ofte hele stellen, og det er der problemet har sin start. Det er svært at løse men man kan lave nogle tricks for at kommer rundt om problemet, så det ikke betyder noget mere. Lavohmsdyser med høj induktans vil forværre problemet, meen ikke mere end at det kan løses hurtigere end at spotte 2 defekte tændrør, hvis man kender skidtet til bunds. :popcorn:
Et kraftigt tændingsanlæg på en plasticbil vil have samme effekt, og Blob har ligenetop det i bilen, så det er nok sammenspil af flere kraftige ting i en bil uden stel.

Blob har kun delvist ret i den tese med højohmsdyser.
Men ikke mere end at jeg er ved at bygge en MS til en V12 med 24 tændrør og 24x lavohmsdyser. Totalt strømtræk v. 4400rpm er i størrelsesordenen +250A vedvarende....testing-testing... :cooking:

Lavohmsdyser er normalt ikke noget problem at drive, og ville hellerikke være det her. Mere interessant er det at dyserne Blob havde øjesynligt gav i nærheden af 40% mere end opgivet. Det rev ihvertfald i øjnene da den blev startet!

: 27 mar 2009, 17:06
af Juel
Cool, tak for info :) og lyder som et spændende projekt du har fingrene i der :D

: 27 mar 2009, 20:31
af Blob
HenrikGM skrev:Lavohmsdyser med høj induktans vil forværre problemet, meen ikke mere end at det kan løses hurtigere end at spotte 2 defekte tændrør, hvis man kender skidtet til bunds. :popcorn:
!


Ja grundet mine forsøg på at starte motoren havde jeg druknet to tændrør. Henrik og jeg prøvede både det ene og det andet, men der var to cylindere som vi ikke kunne få til at tænde. Vi testede alt, dyser tænding osv...

Men så, ups de to tændrør tænder jo slet ikke. To nye i, og wrum wrum

Squirt vw

: 29 mar 2009, 17:29
af tagsænket
det ser sku LÆKKERT UD det der ....

hvor kommer du fra i landet ??
jeg selv er igang , men er SLEEEET ikke så langt som du der !

Men er da sikekr på vi kan udveksle en masse erfaring inden for
vw luftkølet maskine :-)

Laver selv Jagtvogn´Thing´181 osv ;-) --- som så er det samme *LOL*


Mvh T

Billede

Billede

: 30 mar 2009, 11:02
af Blob
Jeg kommer fra Randers. Meget tæt på Angora drengene, dem kender du sikkert.

Jeg begyndte dette motorprojekt før jeg begyndte at læse, men med lektier og SU bliver det kun til meget lidt skruen. Det er jo svært at lave noget uden penge...

Så nu skrider det meget langsomt frem, men heldigvis har jeg også langt de fleste stumper.

Efterfølgende har jeg dog fået nogle fif til ændringer som jeg skal have lavet, men ellers går det da fremad.

Så nu skal jeg bare ud og rulle og få den justeret ind.

Du kan evt. prøve at kigge i linket i bunden af min signatur. Jeg prøver så vidt det er muligt at holde den opdateret.

Men hvad går du og bygger på?

Jakob

bygger på ...

: 02 apr 2009, 23:58
af tagsænket
det ahr jeg da skrevet :-)

en Jagtvogn ...
men ellers en
Dry´sump, men Competission Eleminator hoveder, og Knast til Turbo ..
det SAMME som du :-)

Var derfor jeg gerne ville Hyggesnakke lidt over en vand :-)


Mvh T.