: 22 feb 2009, 09:10
Start med en spand, en snor og en vægt feks?
BTW: Det er ligegyldigt om i hælder et kilo fjer eller et kilo sten i spanden...
BTW: Det er ligegyldigt om i hælder et kilo fjer eller et kilo sten i spanden...
Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
http://powerforum.dk/
HenrikGM skrev:Start med en spand, en snor og en vægt feks?
BTW: Det er ligegyldigt om i hælder et kilo fjer eller et kilo sten i spanden...
natmekanikeren skrev:det er da fint nok at i vil tjekke jeres momentnøgler med en trækvægt
MEN hvis denne trækvægt så ikke er en der er i orden er i da lige vidt,
jeg har ihvertfald mere tillid til teknologisk,en jeg har til den gamle trækvægt min far brugte til at veje grisefoder med
Henrik,har du brugt en vægt der er verifiseret af et måleinstitut????,
hvis ikke er din test da lige så unøjagtig som dine momentnøgler
Otto
Westmus skrev:I øvrigt er jeg af den mening at der tit lidt er en tendens til at gå hysteri i momentnøgle precision, men mindre man arbejder i noget hvor tingene skal belastes helt til grænsen. Tør, smurt, rustent, evt. beskadiget gevind er vist noget en masse slet ikke tænker over har stor indflydelse på hvor hårdt der faktisk bliver spændt. Så når folk seriøst begynder at diskutere hvilken momentnøgle der er bedst til hjulskifte .......![]()
GM det kunne være interessant hvis Du havde en af Biltemas dyre med i testen. Sådan en har jeg selv og det kunne være sjovt at se om papiret med de målte/håndskrevne tolerancer, der følger med sådan en, nu også er virkelighed eller bare noget en kineser har fundet på.
natmekanikeren skrev:hej Henrik
du har nok ikke læst det indlæg hvor jeg skrev at jeg måske ikke huskede helt rigtigt
men jeg vil da gerne vide hvorfor en fjeder i en trækvægt,skulle være mere nøjagtig at måle med end fjederen i en momentnøgle,