Side 3 af 6

: 20 sep 2008, 11:15
af Brisse
I "gamle dage" var der mange der kørte med deres org. motorstyring og så et tilskudssytem i stil med SMT6 og MF2. Selvf giver det ikke den samme fleksibilitet som en rigtig programmerbar motorstyring, men prisen var en helt anden og mange har altså lavet nogle fine biler der virker rigtig godt med de forskellige piggyback-systemer.

Hvis jeg stadig havde min Escort og ville lave det simple, billige lavtrykssystem jeg havde sat i gang, ville jeg vælge et tilskudssystem igen.

: 20 sep 2008, 16:27
af Lasse H. Jensen
okay... men det hele handler altså om at bilen skal kunne få benzin nok... ik ?

: 20 sep 2008, 23:36
af Brisse
Jo. Dels benzin og dels at holde styr på sin tænding. Det er ikke sikkert tændingskurven på sugemotore passer specielt godt når ladetrykket begynder at indfinde sig.

: 21 sep 2008, 18:58
af Lasse H. Jensen
okay, så forstår jeg det... hvordan tilslutter man en piggyback til bilen ?

: 22 sep 2008, 10:49
af Brisse
Den kobles ind i dit eksisterende ledningsnet. Nogle ledninger skal bare i parallel over de eksisterende, andre skal klippes og føres til piggybacken og der fra til din org. styring.

Prøv at se her om du ikek kan finde noget diagram
http://www.perfectpower.com/WiringDiagr ... Index.html

: 22 sep 2008, 22:38
af Lasse H. Jensen
okay... finder lige ud af om den kan bruges i min bil, samt om det er nødvendigt... ellers vil jeg gerne købe din piggyback... men skal nok lige kontakte dig... tak for hjælpen så langt... :)

: 13 okt 2008, 17:57
af Lasse H. Jensen
hej,

nu har jeg fået monteret turbo på bilen. Her er lidt billeder:

http://www.dca-online.dk/seat/DSC00658.JPG

http://www.dca-online.dk/seat/DSC00670.JPG

http://www.dca-online.dk/seat/DSC00679.JPG

http://www.dca-online.dk/seat/DSC00656.JPG

nu har jeg også fået kørt en lille tur. men når jeg giver lidt gas således turboen lader og der kommer tryk ind i motoren, så slår motoren fra. er det motorstyringen der registere at der kommer tryk ind i motoren, og derfor afbryder fordi den tror der er noget galt ?
det er vel derfor jeg skal have installeret en piggyback ?

: 13 okt 2008, 20:05
af Zorak
Ja det er motorstyringen som slår fra for at modvirke at motoren brænder sig selv sammen.. Du bør nok få lavet noget tilskud/piggyback inden du kører for meget rundt i den..

: 13 okt 2008, 20:13
af møffe
spændne.. nu ved jeg ikke om du har tænkt på dysser og et andet program til din ecu. men det ville nok være billigst at lade den stå til du har den rigtig blanding og tænding på plads. det andet kan være dyrt i længden.

men det er helt korrekt at din motor ser noget den ikke forstår og derfor går i nødprogram (eller noget ligne) din ecu er ganske simpelt ikke bygget til at forstå overtryk i systemet, den er lavet til at give en vis mængde benzin til et vaccum.

: 13 okt 2008, 22:16
af Lasse H. Jensen
okay.

tak for svarende..

jeg har bestilt lamdameter således jeg kan få styr på blandingen. hvis jeg også får fat i en piggyback/tilskudssystem. så burde jeg være kørende ?