Side 3 af 4

: 16 sep 2008, 17:23
af HenrikGM
Yugo Turbo skrev:det er stærkere/hårdere end 304 og det gør at det under stressbelastninger flækker. derfor kaldte jeg det sprødt. er det forkert da?


Både AISI304 og AISI316 er ganske ubrugeligt til manifolde.
Begge vil i ekstrem grad lide af "Intergranular Corrosion" og "Intergranular stress corrosion cracking" (forbehold for stavemåde) når det bliver brugt på en turbomanifold og udsat for høje temperaturer.

Materialet flækker derfor nærmest af sig selv. Meget udbredt fænomen i højglanspolerede manifolde, kina eller ej!.

Tilføjer du et "L" til materialet, så ser det pludseligt noget anderledes ud.

Som så meget andet er det ofte de små detaljer der gør forskellen....!

: 16 sep 2008, 19:00
af Yugo Turbo
tænkte nok at det var en lignende detalje du havde i ærmet...

: 16 sep 2008, 19:49
af luske
vil det sige at hvis der er et L i materialebetegnelsen så kan alle 3 kvaliteter/typer som Lasse nævner bruges ??

MVH Luske

..

: 16 sep 2008, 22:36
af BANDIT
prøver at indhente lidt priser ved de forskellige kontra miltek så må vis se. Men sys at de fleste steder står der at det er 304 det er lavet af :coffee:

: 17 sep 2008, 07:22
af HenrikGM
Yugo Turbo skrev:tænkte nok at det var en lignende detalje du havde i ærmet...


Detalje?

Er en fiat uno den samme bil som en fiat uno turbo, og performer de helt ens? Det er vel kun den detalje med det lille "turbo" badge der er forskel, ergo er de så helt ens? :popcorn:

304/316/321 (med eller uden L)er ikke så fandens forskellige udover den temperatur de er designet til at arbejde ved. Forskellen i styrke er ganske irrelevant for 99,95 af manifoldene, og det er derfor jeg mener du er galt afmarcheret når du skælder 316s styrke ud, og kalder det sprødt.

: 17 sep 2008, 10:28
af Yugo Turbo
nu hvor du har åbnet ballet, så synes jeg at du skylder at fortælle hvad det L står for... :hrmpf:

: 17 sep 2008, 11:01
af Kim Jørgensen
Hej BANDIT

man kan også få en OBX turbo manifold... men nu er jeg ikke så meget inde i ford modellerne så jeg ved ikke om den passer på din... :oops:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OBX-TURB ... 0064422636

men prisen er da overkommelig... :wink:

Re: ..

: 17 sep 2008, 13:42
af JerrilD
BANDIT skrev:
JerrilD skrev:Prøv og hiv fat i dalle, han har da en i rustfri, mener ikke den var så dyr som du beskriver at de kan være?


Kunne jeg selvfølgelig os prøve :) Men er den med T25 Flange kan du husk det


Hmm ja det mener jeg det er... Er T25 ikke standart på en RS? Mener han kører med stadart turbo, men er ikke sikker :)

Re: ..

: 17 sep 2008, 15:26
af Zorak
JerrilD skrev:
BANDIT skrev:
JerrilD skrev:Prøv og hiv fat i dalle, han har da en i rustfri, mener ikke den var så dyr som du beskriver at de kan være?


Kunne jeg selvfølgelig os prøve :) Men er den med T25 Flange kan du husk det


Hmm ja det mener jeg det er... Er T25 ikke standart på en RS? Mener han kører med stadart turbo, men er ikke sikker :)


T3 på Escort RS turbo og T25 på Fiesta RS turbo..

..

: 17 sep 2008, 16:16
af BANDIT
Kim Jørgensen

Tror det er til eftermontering af turbo, så tør ikk satse på at det er samme mål som orginal
---
JerrilD

Tror jeg ikk han gør , Jo det er standart T25 på en RS men jeg har købt han gamle turbo,cat og manifold.
---
Zorak

Det er en Focus RS der er tale om :)

---
Men tror jeg har fudet en løsning